لاریجانی در یادواره شهدای نیروی انتظامی تهران:

تحریم‌ها ظالمانه و خلاف مقررات بین‌المللی است/ اگر روی پای خود بایستیم، دشمن را ناامید می‌کنیم/ در زمان زورگویی دشمن باید به اقتصاد داخلی توجه کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان زورگویی دشمن باید به اقتصاد داخلی توجه کرد.

همه باید قدردان تلاش‌های نیروی انتظامی باشند/ اگر بر روی پای خود بایستیم دشمن را نا امید می‌کنیم/ در زمان زورگویی آنها باید به اقتصاد داخلی توجه کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای نیروی انتظامی تهرا که امروز سه شنبه 15 آبان ماه در تالار همایش‌های وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه این جلسه با عظمت با نام شهدای نیروی انتظامی مزین شده است، گفت: حرکت انقلابی فرزندان، همسران و پدران شما برای امنیت کشور و سعادت ملت یک فداکاری بوده است.

وی افزود: ثمره خون این شهیدان باعث شد تا انقلاب اسلامی سرپا و با استقامت بایستند و ملت بزرگ ایران با عظمت‌مندی زندگی کنند.

لاریجانی ضمن تشکر از فرمانده نیروی انتظامی و همچنین فرمانده نیروی انتظامی تهران تصریح کرد: نیروی انتظامی یک نیروی بسیار مهمی برای کشور است که فعالیت‌های گسترده و متنوعی از ایجاد نظم در راهنمایی و رانندگی در شهرها تا مبارزه با اشرار و بر هم زنندگان نظم عمومی را در برمی‌گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صیانت از مرزها و مبارزه با قاچاق و... از اقدامات مهم نیروی انتظامی است و شما در یک حرکت بسیار پرتأثیر در کشور قرار دارید که همه باید قدردان تلاش‌های نیروی انتظامی باشند.

وی تأکید کرد: در مراسم اربعین نیروی انتظامی خدمات باارزشی را انجام داد و توانست این مقدار از جمعیت را در فاصله زمانی کوتاه به سادگی از مرزها عبور داده و همچنین در بازگشت آنها نظم و امنیت را برقرار کند.

لاریجانی اظهار کرد: بر اساس گزارش سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی حرکت وسیعی برای آسایش زائران انجام شد که جای تشکر و تقدیر دارد و نمونه‌ای از کارهای با ارزش نیروی انتظامی بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گاهی مشکلاتی عظمت انقلاب اسلامی را پنهان می‌کند، گفت: انقلاب اسلامی مسیر سختی را طی و از گردنه‌های بزرگی عبور کرده است، بسیار به جان ما افتاده‌اند، از تجزیه طلبی توسط آمریکا تا ترور فیزیکی و شخصیت‌ها در کشورمان و جنگی که به راه انداختند، اما به دلیل آن که راه را درست می‌رفتیم و توانستیم از رهبری داهیانه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری استفاده کنیم عظمت ملت ایران در منطقه دیده شد.

وی افزود: اکنون ائتلافی علیه ایران با حضور چند کشور کوچک در منطقه به راه انداخته‌اند؛ البته دو کشور کوچک منطقه بعد از حادثه اهواز جسارت کردند و یادشان باشد که ما این مسائل را یادمان نمی‌رود و بدانند با چه کشوری حرف می‌زنند، اگرچه آنها در دلشان می دانند که با ملتی مقاوم صحبت می‌کنند.

لاریجانی تأکید کرد:‌ اکنون بساط تحریم اقتصادی را به راه انداخته‌اند و فکر می‌کردند می‌توانند ما را به جان هم بیندازند، آن‌قدر نادان هستند که صریح اعلام کردند که می‌توانند جریان‌ها را در داخل ایران به جان هم انداخته و بنیان‌های اقتصادی ما را خراب کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ تحریم‌ها ظالمانه، نامردی و خلاف مقررات بین‌المللی است که در تمام سطوح آنها را محکوم می‌کنند، اما به دلیل زورگویی می‌خواهند به این وسیله با انقلاب اسلامی تسویه حساب کنند.

وی اظهار کرد: آنها گمان می‌کردند در آبان ماه فروش نفت ایران را به صفر می‌رسانند و به ما لطمه می زنند که نتوانستند، زیرا ملت هوشیار بوده و توانستیم بسیاری از راه‌ها را طی کنیم و همچنین از راهنمایی‌های داهیانه مقام معظم رهبری استفاده کنیم.

لاریجانی تأکید کرد:‌ با مشکلاتی مواجه هستیم که همه ملت هم می‌دانند تقصیر مسئولان نیست که این طور شده، آنها پیمان شکنی کرده‌اند و باید بفهمند خسارت پیمان شکنی را بپردازند، زیرا ایران یکی از کشورهای کوچک منطقه نیست، بلکه کشوری با تمدن و ریشه است و ملت وقت خود را پای حرف‌های بیهوده آنها صرف نمی‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنیه اقتصادی ما ضعیف نیست و باید از ظرفیت مردم در این اقتصاد استفاده کرد و اگر زمینه را برای حضور مردم باز کرده تا فعال شوند حتما کشورمان مقاوم شده و نمی‌توانند با تحریم با ما مواجه شوند.

وی گفت: اینکه مقام معظم رهبری از مدیریت جهادی سخن می‌گویند به معنای تحول در اقتصاد است، ما کشوری بی‌بضاعت نیستیم و دارای نفت، گاز و... هستیم.

لاریجانی افزود: به طور طبیعی باید صادرات و روابط با کشورها داشته باشیم، اما در زمان زورگویی آنها باید به اقتصاد داخلی توجه کرد که این موضوع یک زمانی دارد و باید از آن استفاده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با دقت راه را برای کار مردم و جوانان در اقتصاد باز می‌کنند تا از این تنگی بیرون بیاییم، بیان کرد: اگر از این تنگنا بیرون بیاییم دیگر آنها نمی‌توانند صحنه بین‌المللی را مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: این طور نیست که آنها بتوانند همه دنیا را به روی ما ببندند زیرا محفظه‌هایی به وجود می‌آید همان طور که در این ایام به وجود آمد لذا اگر بر روی پای خود بایستیم آنها را ناامید خواهیم کرد.

لاریجانی گفت: اکنون باید بازسازی اقتصاد ایران رخ دهد که این موضوع زحمت دارد اما برای آینده ایران نتیجه خوبی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اگر مردمی که در امنیت زندگی می‌کنند مدیون زحمات عزیزان در نیروی انتظامی در شهرها و مرزها هستند، افزود: خانواده شهدای نیروی انتظامی کسانی هستند که همه هستی خود را برای آسایش مردم داده و هیچ گاه فراموش نخواهند شد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه داشتن یک تفکر مجاهدانه در کشور باعث روحیه حماسی می‌شود، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در شعب ابی‌طالب در محاصره اقتصادی قرار گرفتند، اما آن را تحمل کرده و در یک فاصله کوتاه تفکر اسلامی را تا اروپا گسترش دادند، لذا اگر این استقامت‌ها نبود فکر اسلامی گسترش و پرورش نمی‌یافت.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز هم همین گونه است، آن چیزی که باعث سرافرازی یک ملت می‌شود تنها روحیه استقامت است و در این روزهای عزاداری باید ببینیم سنت اولیای ما چه بوده و چه کردند که بعد از 1400 سال هنوز اسلام رو به رشد بوده و به دست ما رسیده است.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات مهمی که پیامبر اکرم(ص) نگران آن بودند تخفیف دین در جامعه بود، نگرانی ایشان کافران نبودند، بلکه از خفیف داشتن دین در جامعه نگران بودند.

لاریجانی تصریح کرد: دین مجموعه‌ای از امور بوده که یکی از آنها اعتقادات است و اگر این اعتقادات تحریف شود دین تخفیف پیدا می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از ارکان و مسائل مهم در تفکر اسلامی روحیه مجاهدانه است، گفت: اگر در جامعه‌ای که روحیه مجاهدت وجود نداشته باشد، آن جامعه لباس ذلت خواهد پوشید.

وی تأکید کرد: بسیاری از جوامع، پول، نفت و گاز دارند، اما ذلیل بوده و آمریکایی‌ها به آنها دستور می‌دهند و حتی آن قدر ذلیل شده‌اند که رژیم صهیونیستی هم به آنها دستور می‌دهد.

لاریجانی ادامه داد: این کشورها اهل مجاهدت نیستند و تنها در ظاهر اسلام را گرفته‌اند و متأسفانه به دلیل نداشتن باطن اسلام اهل استقامت، مجاهدت و تفکر دینی نبوده و به این روز افتاده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امام راحل جریان مجاهدت را در کشور ما زنده کرد، گفت: این 1500 شهید نیروی انتظامی تهران همان فرزندان امام هستند و نتیجه آموزشی بوده که دیده‌اند، در حقیقت امام راحل تفکر اسلام را احیا کردند.

وی اظهار کرد: همه فشارها را به جمهوری اسلامی ایران وارد می‌کنند، اما ایران همچنان بر روی پای خود ایستاده است، درست است که علیه ایران شعار می‌دهند اما در دلشان برای کشورمان احترام قائل هستند.

لاریجانی افزود: بسیاری از کشورها در منطقه کوچک هستند، اما منابع و امکانات بیشتری از ما دارند و می‌توانند بر روی پای خود بایستند و مردم خود را به سلاح دانش مسلح کنند، اما به جای این کار پایگاه‌های خود را به آمریکا می‌دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رئیس جمهور عجیب و غریب آمریکا حتی نسبت به این کشورهایی که کمک‌های زیادی را به آمریکا کرده و 110 میلیارد دلار سلاح از این کشور خریده و 500 میلیارد دلار برای زیرساختشان پول داده‌اند با ادبیات سخیفی صحبت می‌کند و این کشورهای منطقه هیچ اتفاقی برایشان نمی‌افتد.

وی افزود: با اینکه این کشورهای منطقه با ما دشمن هستند، اما ما دلمان برایشان می‌سوزد که چرا این طور هستند و روی پای خود نمی‌ایستند، در مقابل آنها فرزندان امام راحل آموختند در زندگی استقامت داشته باشند، این استقامت زمانی در جنگ بود و حال با شکل جدید آن مواجه هستیم.

لاریجانی با بیان اینکه ما در این جنگل سیاست بین‌المللی زندگی می‌کنیم، گفت: چرچیل یک سیاست مدار مهم در 100 سال اخیر بوده که گفته است ما پیمان‌ها را زیر پا می‌گذاریم، این قانون زورگویی در دنیا حاکم شده است و در موضوع هسته‌ای نمونه‌ای از این تفکر را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: این کشورها در مقابل ایران جمع شده، مذاکره کردند و قراردادی را بستند که حتی آن در سازمان ملل ثبت شد، اما حالا رئیس جمهوری پیدا شده که می‌گوید این قرارداد را قبول ندارم و این همان تفکر چرچیلی است و ملت‌ها باید این تجربه را در نظر گرفته و بر روی پای خود بایستند.

لاریجانی تأکید کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران امروز بر روی بُعد نظامی خود ایستادگی می‌کند و برخی خرده می‌گیرند چرا آن قدر اصرار دارید، برای همین سلسله سیاست‌هاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ اگر آنها حس کنند با کشور ضعیفی روبرو هستند مانند عربستان، تحقیرش می‌کنند، اما اگر قوی بوده و موشک و سلاح نظامی داشته باشیم به آن احترام می‌گذارند.

وی اظهار کرد: امروز در سیاست از هر وسیله‌ای برای رسیدن به هدف استفاده می‌کنند، اما افرادی که از سیاست نبوی پیروی می‌کنند برای رسیدن به هدف از وسیله حق استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۰۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
فکر نکنم مسولین برای خرید مشکلی داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
چقدر زیبا سخن میگویند .درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
آقای لاریجانی ایکاش کمی درد مردم را می فهمیدی! باید رسیدگی کنید به خدا خسته شدیم ازاین گرانی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
کاهش قیمت ها ما ملت خواستاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
دشمن از اتحاد ما ایرانی ها ترس دارد
Iran (Islamic Republic of)
قائمی
۲۳:۳۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
باید اقتصاد کشور در درجه اول رونق و توسعه پیدا کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
مردم زیر فشار گرانی له شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
از یک طرف میگیم تحریم های ظالمانه و و از سویی دیگه میگیم تحریما اثری نداشته !
آخرین اخبار