سفیر آلمان در ایران:

تحریم‌های آمریکا غیرقانونی است/ همکاری خود را با ایران ادامه می‌دهیم

سفیر ­آلمان در ایران در ديدار با معاون وزير صمت گفت: تحريم‌های آمريكا غيرقانونی است و دولت آلمان بی توجه به اين تحريم‌ها،­ همكاری های خود را با ايران ادامه خواهد داد.

تحریم‌های آمریکا غیرقانونی است/ همکاری خود را با ایران ادامه می‌دهیمبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از­ سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران؛ ­میشائیل کلور_برشتولد تصریح کرد: از مشكلات كنونی كه دولت آمريكا برای ايران درست كرده است باخبريم، اما دولت آلمان عليرغم اين سياست‌ها همچنان بر توافق خود در برجام پايبند است.

وي با اشاره به تفاهم نامه اخير منعقد شده با آلمان، اضافه كرد: اين تفاهم نامه بستر مفيدی را برای تداوم همكاری ها فراهم آورده است.

برشتولد با بيان اهميت جايگاه­SME­ها، گفت: تكيه گاه حقيقی اقتصاد آلمان همين­SME­ها هستند و با تمام توان و كمال ميل از همكاری­SMEهای دو كشور استقبال مي كنيم.

سفیر­آلمان در ایران سرمايه گذاری روی­SMEها را كار درستی دانست و افزود: خلاقيت و نوآوری از سوی همين­SMEها عملی می شود و­SMEها فرصت های بازار را بخوبی درك می كنند.

به شرايط سخت تحريم عادت داريم/ دولت آلمان كنارمان باشد

صادق نجفی همچنين در اين دیدار با بيان برخی آمار و عملكرد سازمان خود، گفت: ­بیش ­از 90 درصد از صنایع کشور ­SME­ها هستند و انتظار داریم در این مقطع دولت آلمان این صنایع را حمایت کند.

وی با اعلام اينكه وزیر جدید صمت بر اهمیت آموزش و استفاده از تکنولوژی روز دنیا تاکید دارند، تصريح كرد: خواهان تداوم همکاری‌های آموزشی با آلمان هستیم و برگزاری دوره های­giz­برای صاحبان صنایع کوچک و متوسط کشور­ بسیار تاثیرگذار بود.

نجفی با اشاره به سابقه همكاری خود با آلمانی ها در دوران تصدی مسئوليت شهرداری تبريز، گفت: در زمينه خواهرخواندگی هامبورگ با تبريز و برقراری پروازهای هامبورگ - تبريز سفرای آلمان نهايت همكاري را با ما داشتند.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با تاكيد بر جايگاه­SME­ها در اقتصاد دو كشور، اضافه كرد: انتظار داريم تا در سفارت كسی را تعيين كنيد كه در خصوص­SME­ها با ما همكاری جدی داشته باشد.

نجفی در ادامه خواستار توجه ويژه به كم شدن زمان صدور روادید­ برای حضور شركت‌های­SME­ايران در نمايشگاه‌های آلمان و يا شركت آن‌ها در دوره های آموزشی كوتاه مدت اين كشور شد و گفت: سفير آلمان در سفرهای استانی خود در كشور ما از واحدهای توليدی كوچك و متوسط مستقر در شهرك‌ها و نواحی صنعتی بازديد به عمل آورد.

وی همچنين يادآور شد: انتظار داريم تا شركتهای آلمانی در نمايشگاه­SME­های ما كه سال آينده برگزار می شود جهت برقراری ارتباط بيشتر ­شركت كنند.

معاون وزير صمت در ادامه با بيان اينكه بايد واقعيت‌های ايران در حوزه صنايع كوچك و متوسط به كشورهای اروپايی منتقل شود، تصريح كرد: در دنيا كشورهای زياده خواه (مانند آمريكا) وجود دارد، اما ما عادت داريم كه در شرايط سخت كار كنيم و از دولت آلمان انتظار داريم كه در كنارمان باشد.

نجفی در بخش ديگری از سخنان خود با تأكيد بر لزوم مهيا كردن بسترهای لازم برای حضور المانی در ايران، تصريح كرد: البته كه اقتصاد دستوری نيست و ما بايد بستر لازم را برای حضور آلمانی در ايران فراهم آوريم و اگر بخش خصوصی دو كشور به هم نزديك شود، اين بستر فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار