در اجلاس ایرو مطرح شد؛

تاکید بر ظرفیت های حمل و نقلی ایران

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در کنگره جهانی ایرو بر ظرفیت ها و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه حمل و نقل جاده ای تاکید کرد.

تاکید بر ظرفیت های حمل و نقلی ایرانبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان ضمن سخنرانی در کنگره جهانی اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای در عمان گفت:موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و انجام بیش از ۹۰ درصد جابجایی ها توسط بخش حمل و نقل جاده ای سبب شده این بخش از اهمیت شایانی در کشور برخوردار باشد.

وی خاطرنشان کرد:عملیات حمل و نقل جاده ای کالا در ایران نیز عمدتا توسط بخش خصوصی و با بهره گیری از ظرفیت ۴۰۰ هزار ناوگان کامیون و با تلاش ۶۰۰ هزار راننده فعال این بخش صورت می گیرد به طوری که سالانه حدود ۶۰۰ میلیون تن کالا در کشور جابجا می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از سرمایه گذاران و نمایندگان سازمان های بین المللی برای سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران و بهره گیری از پتانسیل ها و نقاط قوت موجود در کشور در این بخش دعوت به همکاری کرد.

بر اساس این گزارش معاون وزیر راه و شهرسازی در کنگره جهانی ایرو که از ۱۵ لغایت ۱۷ آبان ماه در مسقطِ عمان برگزار شد، ضمن دیدار با آمبرتو دبیر کل ایرو و پرزیدنت ایرو، با وزرای حمل و نقل افغانستان و عمان نیز ملاقات و گفتگو کرد.

این گزارش می افزاید: در اجلاس کنگره جهانی ایرو نمایندگان سازمان های جهانی ازجمله بانک جهانی، اتحادیه اروپا،سازمان های بین المللی در حوزه سرمایه گذاری منطقه ای و جهانی و همچنین وزیران حمل و نقل آلمان،عراق،قزاقستان،تاجیکستان،تونس و گرجستان نیز حضور داشتند.

شایان ذکر است هیات ایرانی به سرپرستی عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی متشکل از نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، انجمن ها و تشکل های صنفی حمل و نقل جاده ای،اتاق بازرگانی،گمرک و شرکت های حمل و نقل بین المللی سراسر کشور در اجلاس ایرو حضور داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل و نقل ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار