نشست خبری ترامپ پس از مشخص شدن نتایج انتخابات کنگره/رئیس‌جمهور آمریکا: آسیب‌پذیری بازار نفت دلیل اعطای معافیت تحریمی به خریداران نفت ایران بود

رئیس‌جمهور آمریکا امروز پس از مشخص شدن نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، یک نشست خبری در کاخ سفید برگزار کرد.

نشست خبری ترامپ در کاخ سفید پس از مشخص شدن نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای کنگرهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز (چهارشنبه) پس از مشخص شدن نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، یک نشست خبری در کاخ سفید برگزار کرد.

علی‌رغم شکست سنگین جمهوری‌خواهان در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ در این نشست خبری، مدعی شد جمهوری‌خواهان اجازه ندادند دموکرات‌ها کنترل کنگره را به دست بگیرند.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت: دیروز روز بزرگی بود. یک روز فوق‌العاده. حزب جمهوری‌خواه با کسب اکثریت کرسی های سنا و فراتر از حد انتظار ظاهر شدن در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا، تاریخ را به چالش کشید!

ترامپ افزود از 11 نامزد مورد حمایت او، 9 نفر در این انتخابات پیروز شدند. او در ادامه مدعی شد: این کارزار قدرتمند موج آبی (اشاره به حزب دموکرات) را متوقف کرد. تاریخ شاهد خواهد بود که ما در هفته‌های پایانی (هفته‌های پیش از انتخابات کنگره) چه کار مهمی انجام دادیم.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین دلیل شکست جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا را شمار بالای بازنشستگان این کشور، کمک‌های مالی‌ عظیمی که دموکرات‌ها جمع‌آوری کرده بودند و پوشش رسانه‌ای منفی (علیه جمهوری‌خواهان) عنوان کرد.

ترامپ در ادامه با نام بردن از برخی از نامزدهای شکست خورده حزب جمهوری خواه در انتخابات میان دوره ای کنگره، مدعی شد دلیل شکست آنها این بود که از وی فاصله گرفتند و از رئیس‌جمهور آمریکا برای تبلیغات کمک نخواستند. بر اساس گزارش هیل، ترامپ از اینکه این جمهوری خواهان در انتخابات کنگره شکست خورده اند، بسیار خوشحال بود.

همچنین به نقل از بلومبرگ، ترامپ در این نشست خبری دلیل اعطای معافیت تحریمی به 8 کشور برای خرید نفت از ایران را «آسیب پذیری» بازار نفت اعلام کرد. رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت: من نمی‌خواهم بهای نفت به 100 دلار یا 150 دلار در هر بشکه افزایش پیدا کند. وی افزود: تحریم‌ها بهرحال به مرور زمان سخت‌تر خواهد شد. ترامپ همچنین در ادامه مدعی شد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بازار نفت را در انحصار خود دارند و او چنین چیزی را دوست ندارد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 میلادی نیز از مایک پنس خواهد خواست متحد انتخاباتی وی شود، گفت هنوز از پنس این سؤال را نپرسیده است. ترامپ سپس از معاون اول خود پرسید آیا تمایل دارد در رقابت های سال 2020 گزینه معاون اولی او باشد یا خیر. رئیس جمهور آمریکا پس از شنیدن پاسخ معاون خود، رو به خبرنگاران کرد و گفت پنس موافقت کرده است در این رقابت ها متحد انتخاباتی‌اش باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
آقای ترامپ شما چکاره هستید که بودن بازار نفت در دست اوپیک را دوست داشته باشی یا نه
آخرین اخبار