چهار هزار و ۲۹۲ سند مالکیت واحد‌های مسکونی روستایی و شهری از ابتدای سال ۹۷ تا کنون در استان فارس صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۷۷ سند مالکیت شهری و ۲ هزار و ۹۱۵ سند روستایی است.

وی با بیان اینکه شاخص‌های صدور اسناد مالکیت روستایی در فارس فراتر از متوسط کشوری است، افزود: سهم فارس در این حوزه ۶۶ درصد و متوسط کشوری حدود ۴۲ درصد است.

زمانی تصریح کرد: از ابتدای طرح اعطای اسناد مالکیت در استان فارس تا کنون، این بنیاد با مشارکت ثبت اسناد و املاک،۲۶۸ هزار و ۶۴۲ جلد سند مالکیت برای واحد‌های روستایی صادر کرده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد: شاخص صدور سند مالکیت در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان فارس ۱۴ و هفت دهم درصد است و تا کنون ۲۶ هزار و ۳۴۶ سند مالکیت شهری صادر شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: اعطای اسناد مالکیت، موجب قانونمند شدن معاملات و جلوگیری از تخلفات و ایجاد انگیزه برای رونق اقتصادی در مناطق شهری و روستایی شده است.

زمانی اظهار داشت: از نتایج اجرای این طرح تضمین مالکیت و ارزش دادن به تثبیت مالکیت خانه‌های مسکونی، جلوگیری از تعارض مالکان، وجود وثیقه‌ای مطمئن برای اخذ تسهیلات، جلوگیری از مهاجرت جامعه روستایی به شهرها، برنامه‌ریزی موثر در بازار خرید و فروش و قانونمند کردن این فعالیت و همچنین تسریع در امر آموزش و بهداشت است.
انتهای پیام/ر

صدور سند مالکیت روستایی و شهری در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار