تکفل یک یتیم را بر عهده بگیرید

مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی گفت: اگر در زندگی روزمره خود هنوز جایی برای یتیم‌داری باز نکرده‌اید از همین الآن تصمیم بگیرید که در حد توانتان تکفل یک یتیم را برعهده بگیرید.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام مهدی نیلی‌پور مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی در جمع سوگواران حضرت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به اینکه در آیات قرآن یتیم‌داری یک اصل ثابت است، اظهار کرد: اگر هنوز تکفل یتیمی را بر عهده نگرفته‌اید در حد توانتان و در اولین فرصت هر تعداد که می‌توانید حامی شوید.

وی با اشاره به اینکه در قرآن چهارصد لقب و صفت برای پیامبر اکرم (ص) ذکر شده، عنوان کرد: علامه مجلسی در بحارالانوار شخصیت رسول اکرم را از دیدگاه قرآن مورد بررسی قرار داده و بعد آیات مربوطه را به دنبال آن ذکر می‌کند.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی با اشاره به اینکه سوره ضحی از جمله سوره‌هایی است که به صورت کامل در مورد پیامبر(ص) است، تصریح کرد: خداوند به شب و روز قسم می‌دهد برای آنکه مردم بدانند شب و روز مظهر وجود خداوند و استمرار وجود خداوند هستند، گاهی اوقات انسان‌ها فکر می‌کنند خدا مرده است اما خداوند می‌فرماید من همیشه هستم، خداوند خلق می‌کند و در ادامه با ربوبیتش به این خلقت استمرار می‌بخشد.

وی افزود: خداوند در آیه بعد می‌فرماید ای پیامبر ما هیچ‌گاه با تو وداع نکردیم و در هر شرایطی پشتیبان تو بوده‌ایم.

استاد حوزه در ادامه با اشاره به آیه «فلسوف یعطیک ربک فترضی» عنوان کرد: فترضی مقامی است که حضرت رسول اکرم(ص) در آن به رضایت رسیدند؛ خداوند می‌فرماید ما به تو مقامی اعطا کردیم که به آن راضی باشی و این مقام یکی اعطای حضرت زهرا (س) به ایشان دیگری اعطای مقام شفاعت امت است.

نیلی پور با اشاره به سه آیه بعد تصریح کرد: خداوند با وجود فاطمه بنت اسد و حضرت ابوطالب پیامبر را از غم یتیمی مأوا داد و از گمراهی به هدایت رساند و با وجود حضرت خدیجه فقر اسلام را غنا بخشید.

وی در پایان  به اصل ثابت یتیم‌داری و یتیم‌نوازی در آیات و روایات اشاره نمود و خاطرنشان کرد: اگر در زندگی روزمره خود هنوز جایی برای یتیم‌داری باز نکرده‌اید از همین الآن تصمیم بگیرید که در حد توانتان تکفل یک یتیم را برعهده بگیرید.

 

انتهای پیام/م

 

مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی در جمع سوگواران حضرت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی(ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.