کد خبر: ۶۷۲۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

متخصص تغذیه گفت: خانم‌های باردار گمان می‌کنند باید به اندازه ۲ نفر غذا مصرف کنند، در صورتی که این یک باور اشتباه است.

راهکار‌های برای رسیدن به تناسب اندام بعد اززایمانکورش صمدپور متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره تناسب اندام بعد اززایمان گفت: خانم ها باید در دوران بارداری افزایش وزنی معقول داشته باشند تا بتواند پس از زایمان به راحتی به وزن پیش از بارداری بازگردند، اما متاسفانه بنا بر باوری که بین خانم ها رایج است که می گویند چون حالا دو نفر شده‌ایم باید به اندازه دونفر غذا مصرف کنیم، در صورتی که این تفکر اشتباه است، در واقع خانم باردار باید به جای دو نفر فکر کند.

وی درباره افزایش وزن دوران بارداری گفت: خانم های باردار باید توجه کنند که درسه ماه اول بارداری اضافه وزن نداشته باشند، در سه ماه دوم و سوم نیز افزایش وزن بستگی به وزن پیش از بارداری دارد؛ به‌طور مثال خانم های لاغر باید بین 15 الی 18 کیلوگرم و خانم های که اضافه وزن دارند باید حدود 7 الی 9 کیلو گرم افزایش وزن داشته باشند و این عدد برای خانم های که با وزنی نرمال باردار می شوند به عددی بین 9 الی 11 کیلو گرم می‌رسد.

متخصص تغذیه درباره زمان شروع رژیم بیان کرد: بهترین زمان برای لاغری 1.5 الی 2 ماه پس از زایمان و اولین گام شیردهی است چرا که شیر دهی باعث افزایش سوخت و ساز بدن خانم ها می‌شود.

وی ادامه داد: البته خانم های شیرده باید زیر نظر پزشک با یک برنامه منحصر به خود شروع به ژریم گرفتن کنند تا ماهیانه 2 الی 2 و 700 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشند. به طور کلی خانم های شیرده باید مصرف لبنیات کم چرب، سبزیجات، میوه‌جات، غلات، پروتئین را در برنامه غذای خود افزایش و مصرف قند وچربی را کاهش دهند. همچنین در کنار رژیم غذایی روزانه، 30 الی 40 دقیقه پیاده‌روی تاثیری چشم گیر در رژیم آن‌ها خواهد داشت.

انتهای پیام/

لاغری پس از زایمان

کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
سروش خبر
ایتا خبر
ویسپی خبر
گپ خبر
آی گپ خبر
بله خبر
توییتر خبر
اینستاگرام خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر