عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: استکبار جهانی از همه سرمایه و توانایی خود برای به زانو درآوردن نظام بهره برده است، ملت ما با تکیه بر مکتب اهل بیت (ع) و با همراهی کردن با امام و مقام معظم رهبری، توانسته همه برنامه ریزی‌های دشمن را نقش بر آب کند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله عبدالمحمود عبداللهی عضو مجلس خبرگان رهبری  در نشستی با فعالان سیاسی اصفهان اظهار داشت: یکی از آموزه‌هایی که در معارف دینی از جمله فرمایشات امام رضا (ع) بر آن تاکید شده، این مطلب است که امام از نظر جایگاه، همان جایگاه و شخصیت پیامبر را داراست و رسالت او تداوم همان رسالت پیامبر است و رهبری ائمه‌اطهار‌(ع)، ضامن ابدیت و جهانی بودن اسلام است، چنانکه امام رضا (ع) در حدیث سلسله الذهب توحید را منوط و مشروط به ولایت و حاکمیت امام معرفی می‌فرماید.

وی با بیان اینکه در زمان غیبت نیز، فقیه جامع‌الشرایط تداوم بخش ولایت ظاهری امام است، افزود: از همین رو بسیاری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی در طول تاریخ اسلام به جهت محرومیت جوامع اسلامی از رهبری جامع الشرایط بوده است. چنان‌که آسیب‌های بزرگ امروز جهان اسلام و همراهی برخی کشورهای اسلامی مثل عربستان سعودی با دنیای کفر و صهیونیسم بین الملل نشات گرفته از فقدان چنین رهبری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در مقابل، در طول 40 سالی که از انقلاب می‌گذرد استکبار جهانی از همه سرمایه و توانایی خود برای به زانو درآوردن نظام بهره برده است، ملت ما با تکیه بر مکتب اهل بیت (ع) و با همراهی کردن با امام و مقام معظم رهبری، توانسته همه برنامه ریزی‌های دشمن را نقش بر آب کند.

وی ادامه داد: همین طور امروز هم برخی از مشکلات به این دلیل است که برخی از افراد در حل مشکلات اقتصادی سیاسی اجتماعی و... به خارج از مرزها چشم امید دارند، در حالیکه تجربه ثابت کرده که از این پس هم با تکیه بر دین، آموزه‌های اهل بیت (ع) و پیوند با آنها و با التزام عملی و نه شعاری به رهنمودهای رهبری می‌توان این مسیر پر افتخار را با اقتدار ادامه داد و مقابل استکبار ایستادگی کرد.

آیت‌الله عبداللهی تصریح کرد: نکته دیگر آنکه پیوند با معارف اهل بیت و بهره گیری از آن در گرو معرفت و شناخت هرچه بیشتر آنها و بصیرت است.‌ مراتب و درجات متفاوتی که برای پاداش زیارت امام هشتم‌(ع) و سایر اهل‌بیت‌(ع) در روایات به آن اشاره شده است، حاکی از همین واقعیت است که این اختلاف رتبه نسبت به اختلاف معرفت زائران آن بزرگواران است.

 

انتهای پیام/م

 

صحبتهای عضو مجلس خبرگان رهبری درباره شخصیت پیامبر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار