سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد؛

پرداخت حق بیمه ازکارافتادگان به حدود ۱۳۸ هزار نفر تا پایان سال ۹۶

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که تا پایان سال ۹۶ تعداد کل ازکارافتادگان ۱۳۸ هزار و ۲۵۹ نفر بوده که میانگین سابقه پرداختی حق بیمه آنان ۹.۹ سال است.

پرداخت حق بیمه ازکارافتادگان به حدود ۱۳۸ هزار نفر تا پایان سال 96به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که تا پایان سال 96 تعداد کل ازکارافتادگان 138 هزار و 259 نفر بوده که میانگین سابقه پرداختی حق بیمه آنان 9.9 سال است. از مجموع ازکارافتادگان این سازمان تا پایان سال گذشته، 129 هزار و 179 نفر مرد هستند که میانگین سابقه پرداخت حق بیمه آنان 10 سال است. همچنین ازکارافتادگان زن در همین مدت 9 هزار و 80 نفر هستند که میانگین سابقه پرداخت حق بیمه آنان 8.5 سال است.

حمایت مستمر از بیمه‌شدگانی که در معرض خطرات و آسیب‌های جسمی و مالی قرار می‌گیرند، یکی از مهم‌ترین کارکردهای تامین‌اجتماعی است و بر همین اساس، پس از وقوع حادثه یا ابتلا به بیماری، با ارائه خدمات توانبخشی تلاش خواهد شد تا سلامت یا قابلیت‌های سودمند، به بیمه‌شده بازگردانده شود.

علی‌رغم تلاش‌های صورت‌گرفته، چنانچه بر اثر حادثه یا بیماری، قدرت بیمه‌شده برای ادامه کار کاهش یابد و نتواند درآمد قبلی خود را کسب کند، سازمان تامین‌اجتماعی، فرد را تحت‌پوشش حمایت‌های ازکارافتادگی قرار می‌دهد.

بر اساس ماده 70 قانون تامین اجتماعی، بیمه شدگانی که طبق نظر پزشک معالج غیرقابل علاج تشخیص داده می شوند پس از انجام خدمات توانبخشی و اعلام نتیجه توانبخشی یا اشتغال چنانچه طبق نظر کمسیون های پزشکی توانایی خود را کلاً یا بعضاً از دست داده باشند به سه طریق با آنها رفتار خواهد شد:

الف) هرگاه درجه کاهش قدرت کار بیمه شده 66 درصد و بیشتر باشد ازکارافتاده کلی شناخته می شود .

ب) چنانچه میزان کاهش قدرت کار بیمه شده بین 33 تا 66 درصد و به علت حادثه ناشی از کار باشد از کارافتاده جزئی شناخته می شود.

ج) اگر درجه کاهش قدرت کار بیمه شده بین 10 تا 33 درصد بوده و موجب آن حادثه ناشی از کار باشد استحقاق دریافت غرامت نقص مقطوع را خواهد داشت.

تحلیل دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی نشان می دهد که در میان رده های سابقه ازکارافتادگان، بیشترین فراوانی مربوط به سوابق 5 تا 9 سال است که 30درصد ازکارافتادگان را شامل می شود و فراوانی ازکارافتادگان تنها در سوابق کمتر از 5 سال نسبت به سال گذشته با ثبات نسبی روبرو بوده و درسایر رده های سنی، افزایش داشته است.

گفتنی است؛ تامین اجتماعی خوزستان بیشترین تعداد ازکارافتاده را پوشش داده که رده سابقه  5 تا 9 سال در این اداره کل دارای بیشترین تعداد در میان گروه های سنی است؛ به طوری که 31 درصد بازنشستگان این اداره کل را شامل می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تامین اجتماعی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۷
علت اصلي از كار افتادگي حادثه در محلهاي خطرناك مثل معادن و چاه هاست
من خودم ربات معدن كار و ربات مقني اختراع كردم كه هم از كنترل از راه دور و هم بصورت اتوماتيك كار ميكنند و ديگه جون مردم تو معادن و چاهها به خطر نميافته
آخرین اخبار