خطیب جمعه قم:

مسئولان باید به ظرفیت‌های داخلی توجه کنند/ایران هیچگاه در برابر آمریکا کوتاه نمی‌آید

آیت الله حسینی بوشهری گفت:مسئولان باید به ظرفیت‌های داخلی کشور توجه و از اتکا به نفت پرهیز کنند.

مسئولان باید به ظرفیت‌های داخلی توجه کنند/ایران هیچ گاه در برابر آمریکا کوتاه نمی‌آیدبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله حسینی‌ بوشهری ،امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد،با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهارکرد: مسئولان باید به ظرفیت‌های داخلی کشور توجه کنند و از اتکا به نفت پرهیز شود، باید به مشکلات جامعه توجه و خسارت‌هایی که به واسطه ارز برای مردم ایجاد شد رفع شود.

وی  با بیان اینکه ثبات نرخ ارز و طلا علامت مهمی برای سلامت اقتصاد کشور است، افزود: نیازمند کار جهادی و شبانه روزی هستیم و باری به هر جهت نمی توان این کشور اسلامی را اداره کرد، باید جلوی سوء استفاده‌ها گرفته شود و از ظرفیت همسایگان استفاده کرده و در داخل وحدت را تقویت کنیم؛ اگر وحدت بین مردم، مسئولان و نخبگان در جامعه شکل بگیرد مطمئن باشید که دشمن عقب نشینی خواهد کرد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: دشمن تهدید کرده بود که صادرات نفت ایران را به صفر می‌رسانیم ولی اخیرا خود آمریکا تحریم‌ها را دور زد و به هشت کشور اجازه داد که نفت خود را از ما بخرند و این نشانه عقب نشینی آغازین بوده و باید منتظر عقب نشینی‌های بعدی باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) بیان کرد: به‌وسیله اجرای عدالت با ستم مقابله کنید و همان‌گونه که ظلم و ستم سبب از بین رفتن عدالت می‌شود به وسیله عدالت در برابر ظلم قدعلم کنید.

وی افزود: عدالت اجتماعی دارای گستره وسیعی است که مقوله مسائل اجتماعی و اقتصادی و سیاسی را در بر می‌گیرد، عدالت اجتماعی دارای ابعاد و شاخصه‌هایی است که نخستین بعد آن رعایت حقوق جامعه است.

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت عدالت در جامعه اسلامی تصریح کرد: یکی از شاخص‌های عدالت اجتماعی این است که مدیران جامعه در هر مقامی که هستند تلاش کنند علاوه بر اینکه ظلم و ستمی انجام ندهند شرایط را به گونه ای فراهم کنند که از مظلوم دفاع شود که در چنین جامعه ای عدالت اجتماعی محقق می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حضور پرشور زائرین ایرانی در مراسم اربعین حسینی عنوان کرد: مسئولان باید از هم‌اکنون که یک سال تا اربعین فرصت زمان است آسیب‌شناسی کرده و در راستای رفع مشکلات حضور زائرین اقدامات اساسی انجام دهند.

امام جمعه قم گفت: علی‌رغم همه تحریم و فشارها ملت ایران روز 13 آبان حضور پرشوری در صحنه داشت، استکبار جهانی به‌دنبال جهان تک‌بعدی است و ملت‌ها باید یا در برابر آمریکا تسلیم شوند و یا به مقابله بپردازند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری افزود: ملت ایران 40 سال است که با همه وجود در صحنه ایستاده و در برابر تحریم‌ها و زروگویی‌های آمریکا کوتاه نیامده است.

خطیب جمعه قم  افزود: امروز کوچک‌ترین تصمیم در کشورمان توسط مسئولان انجام می‌شود و آمریکا هیچ نقشی ندارد و این موضوع بزرگ‌ترین پیروزی برای ملت ایران است، علی‌رغم تحریم‌های دشمن به پیشرفت‌های بسیار مناسبی دست پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال جهان تک قطبی است بیان کرد: در چنین شرایطی ملت‌ها دو موضع را اتخاذ می‌کنند؛ موضع نخست این است که در برابر قدرت طلبی آمریکا تسلیم شده و اجازه می‌دهند همه اموال ایشان به غارت ببرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه عده ای راه اول را برگزیده و هویت خود را از دست داده و آمریکا را فرشته نجات خود می‌دانند، افزود: موضع دیگر حرکت ملت ما است و این ملت 40 سال در برابر همه زورگویی‌ها در عرصه‌های نظامی، اقتصادی، جنگ روانی و رسانه ای ایستادگی کرده است.

وی گفت: ملت حمله به هواپیمایی مسافربری، جنگ هشت ساله، حمله به طبس و... را فراموش نمی کند و ما از سال 59 در تحریم هستیم و اکنون جنگ روانی علیه ملت راه انداخته اند و هدف ایشان ایجاد بدبینی و بی اعتمادی در بین مردم است و می‌خواهند مردم را از نظام اسلامی جدا کنند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: در چنین شرایطی باید اصحاب رسانه هنرمندان، متفکرین و فرهنگ بانان انقلاب به صحنه آمده و توطئه‌های جنگ روانی را خنثی کنند.

وی با بیان اینکه ما در مراحل مختلف به پیروزی رسیده ایم، گفت: پیروزی به معنی اجازه ندادن به دشمن برای دستیابی به اهدافش است و در این مسیر به موفقیت‌های بسیاری رسیده ایم.

امام جمعه قم گفت: امروز در عرصه‌های مختلف پیشرفت کرده ایم و در بخش‌های تولید، دفاعی، فضا و... پیشرفت‌هایی داشته ایم که کمتر کشوری در منطقه و جهان توانسته به آن دست یابد.

‌انتهای پیام/ ش

سخنان آیت الله حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار