یوسفیان ملا مطرح کرد:

احیاء سواحل مازندران با مساعدت ارگان های دریایی/لزوم همکاری نهادهای مختلف در توسعه گردشگری دریایی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: سواحل استان مازندران وضعیت مناسبی ندارد از این رو لازم است با همکاری ارگان های دریایی و با هدف توسعه گردشگری دریایی، سواحل این استان احیاء شود.

احیاء سواحل مازندران با مساعدت ارگان های دریایی/لزوم همکاری نهادهای مختلف در توسعه گردشگری دریاییبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عزت الله یوسفیان ملا؛ درباره خواسته های نمایندگان مجلس از محمد اسلامی؛ وزیر جدید راه و شهرسازی در حوزه دریا و بندر  گفت: گردشگری دریایی یکی از نکات مهم و استراتژیک است که اگر توسعه پیدا کند به افزایش نرخ اشتغال و جذب سرمایه گذار کمک کرد.

وی با بیان اینکه امکان توسعه خطوط دریایی داخلی و خارجی وجود دارد و هنوز از ظرفیت های این بخش استفاده درستی نشده است، تصریح کرد: سواحل استان مازندران وضعیت مناسبی ندارد از این رو با همکاری ارگان های دریایی و با هدف توسعه گردشگری دریایی، می توان سواحل این استان را احیاء کرد.

نماینده مردم آمل در مجلس اذعان داشت: امیدواریم وزیر جدید راه و شهرسازی در راستای توسعه گردشگری دریایی اقدام کند و شرایطی را فراهم سازد که این بخش با همکاری بخش خصوصی به دستاورهای خوبی برسد.

وی با بیان اینکه گردشگری دریایی در خزر نیازمند حمایت است، گفت: سال ها در این حوزه غفلت شده است، اما می توان با همت ارگان های دریایی گذشته را جبران کرد.

یوسفیان ملاء اظهارداشت: گردشگری دریایی در کشوری مانند ترکیه به پیشرفت های قابل توجهی رسیده است و ایران هم می تواند در این زمینه رشد و ترقی کند و متاسفانه به رغم اینکه سازمان بنادر و دریانوردی عزم جدی برای توسعه گردشگری دریایی دارد و اقدامات موثری نیز انجام داده اما سایر نهادهای دست اندر کار همکاری لازم را ندارند.

وی تاکید کرد: گردشگری دریایی مشمول تحریم ها نیست و می توان در گردشگری خارجی برنامه ریزی دقیقی کرد تا از پتانسیل بالای ایران در در این حوزه؛ درآمد زایی و اشتغالزایی چشمگیری داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: یکی از توصیه هایی که به وزیر راه و شهرسازی جدید داریم این است که برای ایام نوروز ۹۸ در راستای توسعه گردشگری داخلی و خارجی برنامه ریزی مناسب و منسجمی را در دستور کار قراردهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار