اعتیاد به کرم‌های مرطوب‌کننده؛ وقتی در مراقبت از پوست به بیراهه می‌روید

در دنیای امروز داشتن چهره‌ای شفاف و بدون چین و چروک آرزوی عده بسیاری از مردم است که برای داشتن پوستی زیبا در فصل‌های سرد سال انجام راهکار‌هایی اثربخش توصیه می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ هر ساله میلیارد‌ها دلار برای خرید محصول‌های آرایشی بهداشتی برای حفظ زیبایی و سلامت پوست صورت و بدن هزینه می‌شود، مبالغی کلان که به ویژه در میان بانوان صرف می‌شود.


در دنیای امروز داشتن چهره‌ای زیبا، شفاف، بدون چین و چروک، لکه، آکنه یا جوشگاه آرزوی عده بسیاری از مردم  است و در این بین پوست زیبا سبب افزایش اعتماد به نفس درجمع‌های خانوادگی و اجتماعی می‌شود.


درفصل‌های سرد سال به دلیل خشکی و سرمای هوا، پوست صورت و بدن بیشتر درمعرض آسیب دیدگی قراردارد. پزشکان به افرادی که به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهند توصیه‌های زیر را برای حفظ زیبایی پوست دراین بازه زمانی از سال دارند.


استفاده بی رویه و به میزان زیاد از کرم‌های مرطوب کننده صورت، سبب ایجاد چین و چروک، آکنه، آکنه روزاسه و دگرگون شدن رنگدانه‌های پوستی می‌شود.

کارشناسان استفاده از سِرُم‌های درمانی غنی از ویتامین C، اسید هیالورونیک و سرامید‌ها را به افراد به جای استفاده روزانه وبی رویه از کرم‌های مرطوب کننده توصیه می‌کنند.


استفاده روزانه از کرم‌های مرطوب کننده می‌تواند سبب وابستگی پوست به ترکیب‌های آن‌ها و بروز برخی آسیب‌های پوستی شود.

بسیاری از افراد با وجود استفاده منظم از انواع محصول‌های بهداشتی مخصوص پوست از وجود چین و چروک و آکنه‌های جدید روی پوست خود ناراضی هستند و علت آن را نمی‌دانند.

به طور طبیعی پوست بدن انسان دارای سلول‌های تولید کننده چربی است و می‌تواند سطح پوست را مرطوب نگه دارد، پس نیاز به استفاده دائم از کرم‌های مرطوب کننده نیست، به جز افرادی که تحت درمان‌های مختلف از جمله کرم‌های لایه بردار، کرم‌های درمان آکنه یا ابتلا به بیماری هایی، چون اگزما یا پسوریازیس قراردارند.


کارشناسان توصیه می‌کنند به دلیل تشدید اگزما و علامت‌های بیماری پسوریازیس درفصل‌های سرد سال، افراد مبتلا به این بیماری‌ها به طور منظم پوست بدن و صورت خود را با کرم‌های درمانی تجویزی چرب و مرطوب نگه دارند.

آمار‌ها نشان می‌دهند محصول‌های مرطوب کننده پوست، بیش از ۵۰ درصد از فروش جهانی محصول‌های مراقبتی پوست را شامل می‌شوند.

مرطوب کننده‌های مصنوعی نمی‌توانند سبب مرطوب کردن پوست صورت بدن انسان شوند و آب رسانی طبیعی باید از درون بدن و پوست انجام شود.


زمانی که فرد پوست صورت خود را به کرم مرطوب کننده آغشته می‌کند، لایه‌های عمیق پوست وجود رطوبت درسطح پوست را تشخیص و مکانسیم‌های مرطوب سازی طبیعی خود را خنثی می‌کنند که این سبب خشکی پوست و وابستگی به مرطوب کننده مصنوعی می‌شود.

مرطوب کننده‌ها به وسیله پوست جذب نمی‌شوند و اغلب برسطح پوست حالتی چرب از خود باقی می‌گذارند. آن‌ها منافذ طبیعی پوست را می‌بندند و از این رو به ایجاد چین و چروک، آکنه، آکنه روزاسه و دگرگونی رنگدانه‌های پوستی منجر می‌شود.

اگر مشکل پوستی خاصی ندارید استفاده از کرم‌های مرطوب کننده را محدود کنید و اجازه دهید پوستتان به تدریج به ترمیم و بازسازی عملکرد طبیعی خویش بازگردد، روندی که به سه هفته‌ زمان نیاز دارد.


به جای استفاده مداوم از انواع کرم‌های مرطوب کننده، به میزان کافی آب، میوه و سبزی‌های تازه حاوی آب میان بافتی مصرف کنید.

رژیم خوراکی مناسب، خودداری از اخم کردن، استفاده از شال گردن، کلاه و عینک درزمان خروج از خانه و نیز استفاده از سرم‌های حاوی ویتامین C به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌های ضروری برای بدن می‌تواند به سلامت و زیبایی پوست صورت کمک کند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

راهکار‌هایی برای حفظ تازگی و طراوت پوست صورت در فصول‌ سرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار