مدیر کل اتباع خارجی تأمین اجتماعی در بیرجند:

قوانین مرتبط با بیمه اتباع خارجی نیاز به بازنگری دارد/ 82 هزار نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

قوانین مرتبط با بیمه اتباع خارجی نیاز به بازنگری دارد/ 82 هزار نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعیمدیرکل اتباع خارجی تأمین اجتماعی گفت:قوانین مرتبط با بیمه اتباع خارجی در راستای تأمین حقوق انسانی اتباع مقیم ایران نیاز به بازنگری دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند   احمد رضا خزاعی    مدیرکل اتباع خارجی تأمین اجتماعی در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان جنوبی گفت: بر اساس قوانین مربوطه اتباع خارجی که به صورت قانونی و مجاز اشتغال به کار دارند می توانند مشمول بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند.

مدیر کل اتباع خارجی تأمین اجتماعی بیان کرد: در حال حاضر ۴۲ هزار نفر از اتباع خارجی در کشور بیمه هستند و به طور کلی ۸۲ هزار بیمه شده اصلی و تبعی از اتباع خارجی داریم.

خزاعی با اشاره به اینکه بیمه ایرانیان خارج از کشور نیز از جمله پیگیری های بخش اتباع سازمان تأمین اجتماعی است، ادامه داد: از سه میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی مقیم در خارج از کشور ۳۰ هزار بیمه پرداز اصلی داریم که همراه با خانواده هایشان ۷۰ هزار نفر هستند.

وی  افزود: همچنین ۸۲ هزار ایرانی مستمری بگیر در خارج از کشور داریم و به طور کلی ۳۱۰ هزار ایرانی مستمری بگیر و بیمه پرداز در خارج از کشور داریم.

مدیر کل اتباع خارجی تأمین اجتماعی با بیان اینکه به طور کلی در بحث اتباع، تأمین اجتماعی به ۳۹۰ هزار نفر خدمت ارائه می دهد، گفت: در خراسان جنوبی ۱۹۲ نفر بیمه پرداز اصلی از اتباع خارجی وجود دارد.

خراعی با اشاره به اینکه اتباع خارجی شامل دو گروه پناهندگان  و کسانی که با ویزای کار و پروانه کار تخصصی وارد ایران شده اند، تقسیم می شوند، اظهار کرد: بر اساس قوانین پناهندگان تنها در برخی از مشاغل سخت چون جمع آوری زباله، سنگ بری می توانند اشتغال به کار داشته باشند.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۸۳۴ هزار پناهنده در کشور وجود دارد برخی از آنان به ویژه در بین اتباع کشور افغانستان تحصیلات بالایی دارند و از این جهت شایسته نیست تنها در مشاغل خاص و سخت بتوانند کار کنند و از این جهت این دسته از قوانین نیاز به بازنگری دارد.

 انتهای پیام/ک

 حقوق انسانی اتباع مقیم ایران نیاز به بازنگری دارد

برچسب ها: تامین اجتماعی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار