بیرانوند: مرام و معرفت پهلوانی مرادی بی نظیر است/ کسب مقام سوم را به منتقدان فدراسیون تبریک می گویم

دبیر فدراسیون وزنه برداری گفت: مرام و معرفت پهلوانی سهراب مرادی با وجود در اختیار داشتن تمام افتخارات ممکن باعث محبوبیت او شده است.

محسن بیرانوند در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مقام سومی که تیم ملی وزنه برداری در رقابت های جهانی عشق آباد کسب نمود، اظهار داشت: اول از همه جا دارد این مقام درخورشان را به تمام ملت شریف ایران و جامعه بزرگ وزنه برداری  تبریک بگویم و در کنار آن هم از تمام مربیان شهرستانی و روسأی هیئت ها که خالصانه و بدون هیچ گونه چشم داشتی برای موفقیت وزنه برداری تلاش می کنند کمال تشکر را داشته باشم.

مقام سوم را به تمام منتقدان فدراسیون تبریک می گویم

او درباره اینکه خیلی از منتقدان فدراسیون با صراحت تمام اعلام می کردند تیم ما شانسی برای قرار گرفتن در بین سه تیم برتر ندارد و نظر شما در این رابطه چیست، گفت: من کسب مقام سوم را به تمام منتقدان فدراسیون تبریک می گویم.

با وجود هجمه های زیاد در طول این مدت از سوی برخی ها ورزشکاران ما کاری کردند کارستان

او افزود: خیلی ها عنوان کردند ما سال گذشته در نبود ده کشور به مقام قهرمانی رسیدیم و امکان تکرار این نتیجه در عشق آباد دور از ذهن و بعید است اما خودتان مشاهده فرمودید در غیاب کیانوش رستمی، بهداد سلیمی، سعید علی حسینی و ایوب موسوی که در آناهایم آمریکا برای ما مدال آوری کرده بودند وزنه برداران جوان ما که خیلی از آنها برای نخستین بار بود چنین رقابتی را تجربه می کردند و در کنار آن هم با وجود هجمه های زیادی که در طول این مدت از سوی برخی افراد صورت گرفته بود کاری کردند کارستان و جایگاه سومی را کسب نمودند. این اتفاق زمانی جالب تر می شود که بدانیم تیم ما با ترکیب هشت نفره به عشق آباد رفت و چنانچه آن اتفاقات ناخوشایند در روزهای پایانی رخ نمی داد بدون شک اکنون به جای رتبه سوم باید دوم می شدیم. نه به عنوان دبیر فدراسیون بلکه به عنوان یک طرفدار ورزش از عملکرد تیم ملی وزنه برداری در رقابت های جهانی لذت بردم و جا دارد این اتفاق خوش یمن و فرخنده را به ورزشکاران، ملت عزیزمان و همچنین خود ورزشکاران تبریک بگویم.

بیرانوند: مرام و معرفت پهلوانی مرادی بی نظیر است / تیان تائو مقهور قدرت بالایی سهراب شد/ کسب مقام سوم را به منتقدان فدراسیون تبریک می گویم

داوودی با وجود سن کم از رقابت با بزرگان دنیا هیچ هراسی نداشت

دبیر فدراسیون وزنه برداری در ادامه اظهاراتش تصریح کرد: شخص علی داوودی در دسته فوق سنگین با وجود سن کم اما فوق العاده خیلی خوب کار کرد و بدون هیچ ترسی با بزرگان وزنه برداری دنیا رقابت کرد، خوشحالیم رکورد دار حرکت یکضرب و مجموع جوانان جهان شد و از این بابت به خودمان می بالیم. نباید فراموش کرد بهداد سلیمی هم به مرور زمان و با ممارست سختی زیاد مدال جهانی و المپیک کسب کرد و شک ندارم دیر یا زود این اتفاق برای داوودی هم رخ می دهد. او هنوز اول راه است و با خود باوری این فرصت را دارد تا سالیان سال برای کشورمان در مسابقات مختلف مدال آوری کند. بیرالوند هم با اینکه برای نخستین بار بود در رده سنی بزرگسالان رقابت می کرد اما با کسب طلای دو ضرب و برنز مجموع نشان داد توانمند است.

بیرانوند: مرام و معرفت پهلوانی مرادی بی نظیر است / تیان تائو مقهور قدرت بالایی سهراب شد/ کسب مقام سوم را به منتقدان فدراسیون تبریک می گویم

تیان تائو در مقابل قدرت بالای سهراب مرادی حرفی برای گفتن نداشت

بیرانوند درباره رقابت سهراب مرادی با تیان تائو چینی هم گفت: سهراب مرادی در حرکت یکضرب قصد داشت به رکورد 190 کیلوگرم حمله کند اما افتادن وزنه 186 کیلوگرم باعث شد تا هم برنامه های کادر فنی با مشکل مواجه شود و هم رقابت بین او و تیان تائو برای کسب مدال طلا نزدیک تر شود. به شخصه خیلی تمایل داشتم تا وزنه بردار چینی در حرکت سوم خود وزنه 236 کیلوگرم را مهار می کرد تا سهراب با بلند کردن وزنه 237 کیلوگرمی استثنایی تر رکورد دار و قهرمان جهان شود که این اتفاق رخ نداد به این دلیل که در صورت موفقیت وزنه بردار چینی در ثبت رکورد 236 کیلوگرم در دو ضرب سهراب مرادی با غیرت مثال زدنی که از او سراغ داریم توانایی ثبت رکورد 237 کیلوگرم را داشت . در گذشته تائو چینی در بازی های آسیایی و قهرمانی جهان کیانوش را شکست داده بود اما این بار مهقور قدرت نمایی مرادی شد و در مقابل کیفیت بالای سهراب حرفی برای گفتن نداشت.  خیلی خوشحالم که مرادی اولین مرحله گزینشی از شش مسابقه پیش رو برای حضور در المپیک توکیو را با موفقیت به پایان رساند. مرام و معرفت پهلوانی سهراب مرادی باعث شده تا خیلی ها از این رفتار او به وجد بیایند به تعریف تمجید از او بپردازند. او با وجود در اختیار داشتن تمام افتخارات ممکن در دنیای ورزش اما هیچ وقت نشده مغرور شود و خودش را بالاتر از دیگران فرض کند.

بیرانوند: مرام و معرفت پهلوانی مرادی بی نظیر است / تیان تائو مقهور قدرت بالایی سهراب شد/ کسب مقام سوم را به منتقدان فدراسیون تبریک می گویم

از عملکرد فنی کادر تیم ملی در بازی های آسیایی و رقابت های آسیایی راضی هستیم

او درباره عملکرد کادر فنی هم بیان کرد: از نتیجه کسب شده توسط اعضای تیم ملی چه در بازی های آسیایی و چه در رقابت های جهانی رضایت کامل داریم و جا دارد از این بابت به آنها یک خسته نباشید جانانه بگویم و انشاالله در مسابقات آتی هم با موفقیت رقابت های شان را به پایان برسانند. آنها با وجود در اختیار داشتن تیم ناقص بدون توجه به حواشی تمام فکر ذهن شان به این معطوف بود تا بتوانند در رقابت های جهانی از اعتبار وزنه برداری ایران به خوبی دفاع کنند. همچنین از مربیان سازنده شهرستانی و روسای هیئت ها که بدون هیچ گونه چشمداشتی در راستای اعتلای پیشرفت وزنه برداری قدم بر می دارند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

بیرانوند: مرام و معرفت پهلوانی مرادی بی نظیر است / تیان تائو مقهور قدرت بالایی سهراب شد/ کسب مقام سوم را به منتقدان فدراسیون تبریک می گویم

بیرانوند درباره اینکه آیا در کنگره جهانی با افزایش سهمیه برخی کشورهای آسیایی برای حضور در المپیک توکیو موافقت گردید یا خیر، بیان کرد: فعلأ در این رابطه هیچ اتفاقی نیفتاده و کماکان سمهیه ایران و برخی دیگر از کشورهای آسیایی من جمله تایلند و .... هم 2 + 2 است.

بیرانوند در رابطه با محمد پور هم که در حاشیه رقابت های جهانی پس از شش سال طلای المپیک را بر گردن آویخت، گفت: از این بابت خیلی خوشحالم و این اتفاق فرخنده را به فال نیک می گیرم که یک مدال طلا به تاریخ وزنه برداری کشورمان در بازی های المپیک افزوده گردید.

بیرانوند: مرام و معرفت پهلوانی مرادی بی نظیر است / تیان تائو مقهور قدرت بالایی سهراب شد/ کسب مقام سوم را به منتقدان فدراسیون تبریک می گویم

دبیر فدراسیون وزنه برداری در پایان اظهاراتش یاد آور شد: جا دارد از زحمات علی مرادی بابت آماده سازی این تیم و همچنین پیگیری حذف دو وزنه بردار تیم ملی از رقابت های جهانی کمال قدردانی را داشته باشم. حتی او یک هفته زودتر به عشق آباد رفت تا با مکاتبات انجام شده با مسئولان برگزاری رقابت ها شرایط حضور آنها را در مسابقات فراهم کند اما نشد. در هر صورت خوشحالم علی رغم اعزام تیم ناقص به مقام سومی دست پیدا کردیم .


بیشتر بخوانید:

پیشنهاد ایران برای انتخاب مربی برتر سال وزنه‌برداری جهان تصویب شد

توضیحات بیرانوند در مورد حذف ۳ وزنه بردار ایران برای شرکت در مسابقات جهانی

بیرانوند: در اعلام لیست وزنه برداران ایران، فدراسیون جهانی اشتباه کرد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار