آسمان؛ میزبان هم‌نشینی کیوان و ماه/ تماشای پدیده نجومی امشب را از دست ندهید

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: ساعت ۱۹ و ۱۶ دقیقه شامگاه امروز یکشنبه ۲۰ آبان، سیاره کیوان همنشین هلال افزاینده زیبای ماه خواهد شد.

همنشینی سیاره حلقه به گردن مسعود عتیقی مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره همنشینی سیاره "کیوان" با هلال افزاینده "ماه" بیان کرد: مشاهده پدیده‌های نجومی از جذابیت خاصی برخوردار است و شاید علت این امر آن است که با دیدن اجرام آسمانی علاقه مندان حس می‌کنند که از کائنات انرژی می‌گیرند؛ یکی از این رخدادها شامگاه امروز یکشنبه 20 آبان رخ خواهد داد که از پدیده‌های معمول در دانش ستاره شناسی است.

وی افزود: ساعت 19 و 16 دقیقه شامگاه یکشنبه 20 آبان 97 سیاره حلقه به گردن کیوان همنشین هلال افزاینده زیبای ماه خواهد شد و به‌صورت جرم ستاره مانند زرد رنگ، 1.4 درجه رو به ماه در صورت فلکی مشهور کمان (قوس) مشاهده خواهد شد.

عتیقی درباره سیاره کیوان گفت: سیاره کیوان دارای 62 قمر تایید شده است که 53 قمر آن تاکنون نامگذاری شده‌اند. دومین قمر بزرگ سامان خورشیدی "تایتان" نام دارد که در اطراف سیاره زیبای کیوان در گردش است و تنها قمری است که یکی از دست ساخته‌های بدون سرنشین بشری به نام "هوئیگنس" بر روی آن فرود آمده و تصاویر و اطلاعات جالبی را از وضعیت دریاچه های این ماه کیوان، برای زمین ارسال کرده است.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران درباره ویژگی این همنشینی اظهار کرد: ویژگی همنشینی کیوان و هلال ماه آن است که در افق غربی و در همه جای کشور عزیزمان ایران و با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است. همین نزدیکی به افق عاملی خواهد بود تا عکاسان نجومی با تلفیق این اجرام به همراه بناها(ترجیحا تاریخی) و مناظر طبیعی منطقه سکونت خود عکس‌های زیبایی تهیه کنند.

انتهای پیام/

مشاهده پدیده‌های نجومی با چشم غیر مسلح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار