رئیس صداوسیما گفت: ما برای افزایش هویت ملی و فرهنگ عمومی جامعه گام‌های مناسبی برداشته‌ایم.

رسانه ملی گام‌های موثری در جهت افزایش هویت ملی برداشته استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر عبدالعلی علی عسکری رئیس صداو سیما در حاشیه جلسه یکصد و هشتمین با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: رسانه ملی در ساماندهی موضوعات اجتماعی نقش قابل توجهی دارد که در این جلسه هم مورد تاکید واقع شد.

رئیس صدا و سیما تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر تمرکز بیشتر روی اصلاح شرایط اجتماعی و تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، لذا این موضوع از دلایل اصلی برگزاری این جلسه است.

وی با بیان اینکه صداوسیما در زمینه موضوعات اجتماعی مطالعات و تحقیقات گسترده‌ای داشته است، گفت: این موضوعات دستمایه برنامه سازی‌های متعدد در سازمان صداوسیما شده است و زمینه برنامه‌های سرگرمی، گفت‌وگو محور و ... را در رسانه ملی را به همراه داشته است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به حجم انبوه رسانه‌های بیگانه و تلاش رسانه ملی برای حفظ فرهنگ عمومی جامعه، اظهار کرد: در این رابطه بحث‌های مختلفی مطرح شده و گزارشی توسط وزارت ارشاد و سازمان صداو سیما هم ارائه داده شد لذا امیدواریم نتایج این جلسات برای ارتقای فعالیت‌های سازمان صداوسیما موثر واقع شود.

دکتر علی‌عسکری در پاسخ به این پرسش که نقش صداوسیما در تغییر روحیه خودباوری در جامعه چگونه است، اظهار کرد: هر اندازه که هویت یک ملت قوی و مستحکم‌تر باشد به مراتب تاب‌آوری آن در قبال هجمه‌های فرهنگی بیشتر می‌شود و ما برای افزایش هویت ملی و فرهنگ عمومی جامعه گام‌های مناسبی برداشته‌ایم که برگزاری این جلسات، مطالعات و هم اندیشی تاثیر بسزایی در نوع فعالیت ما در رسانه ملی به همراه دارد.

رئیس رسانه ملی تصریح کرد: موضوعات اجتماعی تنها به خود این موضوعات باز نمی‌گردد، بلکه نوعی انعکاس موضوعات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و تمامی جنبه‌های جامعه ما را به دنبال دارد که در مطالعات و تحقیقاتی صداوسیما تمام روابط علت و معلولی پدیده‌های اجتماعی پیگیری می‌شوند و این موضوعات دستمایه‌ای برای برنامه سازی‌های عمیق و هنرمندانه در این حوزه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار