در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ورود برنامه های نشاط آفرین به مدارس از طریق تئاتر

مدیرکل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از برگزاری طرح تئاتر مدرسه‌ای در مدارس سراسر کشور در ماه بهمن خبر داد.

دولتیاری* اجرای سراسری طرح تئاتر مدرسه‌ای در بهمن ماهعلی رمضانی مدیرکل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برگزاری و توسعه طرح تئاتر مدرسه‌ای در مدارس کشور اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته طرح آزمایشی تئاتر مدرسه‌ای را در استان فارس برگزار کردیم و با توجه به ارزیابی‌های انجام شده، شاهد استقبال قابل توجهی از سوی خانواده‌ها بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به بازخوردهای مثبتی که از این طرح دریافت کردیم، امسال تئاتر مدرسه‌ای در تمام مدارس کشور به مدت یک هفته در بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

رمضانی با اشاره به اینکه تئاتر مدرسه‌ای به نشاط آفرینی در مدارس کمک بسزایی می‌کند، گفت: علاوه بر این موضوع تئاتر فرصتی را فراهم می‌کند تا به زبان محلی، فرهنگ بومی هر منطقه برای دانش آموزان تبیین شود.

مدیرکل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: برای برگزاری هرچه بهتر تئاتر مدرسه‌ای با خانه تئاتر کشور تعاملاتی داشتیم و انتظار داریم دبیران ادبیات، دبیران تاریخ، مربیان تربیتی و مدیران مدارس برای اجرای هرچه بهتر این طرح همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با اجرای طرح تئاتر مدرسه‌ای مخاطبان خوبی را در حوزه این هنر تربیت کنیم، چرا که یکی از معضلات اصلی فعلی کم بودن مخاطبان هنر تئاتر است.

انتهای پیام/

اجرای رسمی تئاتر به مدارس سراسر کشور رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار