ماجرای ملاقات محمد بن عیسی بحرینی با امام زمان (عج)

فایل صوتی صحبت‌های حجت الاسلام عالی درباره داستان تشرف محمد بن عیسی بحرینی خدمت امام مهدی (عج) در اینجا قابل دریافت است.

/به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در مسیر بندگی، گزیده‌هایی از بیانات حجت الاسلام عالی است که به مسائل مهمی از مباحث اعتقادی و اخلاقی ما پرداخته است؛ حجت الاسلام عالی درباره داستان تشرف محمد بن عیسی بحرینی خدمت امام مهدی (عج) صحبت کرده اند. فایل صوتی صحبت‌های حجت الاسلام عالی پیرامون داستان تشرف محمد بن عیسی بحرینی خدمت امام مهدی (عج) در اینجا قابل دریافت است.
 

این واقعه که با عنوان قضیه انار در روضه‌های مرحوم کافی معروف است، حکایت از حضور یک ناصبی متعصب و دشمن اهل بیت پیامبر (ص) به عنوان وزیر حاکم وقت بحرین دارد که از هیچ دسیسه‌ای برای ضربه زدن به شیعیان کوتاهی نمی‌ کرد و در مهمترین دسیسه اش، اناری را خدمت حاکم ارائه می‌کند که با حک شدن برجسته مطالبی خلاف عقاید شیعیان بر روی آن و جلوه دادن آن به عنوان معجزه الهی و دلیلی بر بطلان شیعیان، حاکم را قانع می‌کند که در صورت  پاسخ ندادن مناسب شیعیان در برابر این واقعه یا شیعیان مطیع خواسته‌های آن‌ها شده یا کشته شوند.

بزرگان بحرین نیز با احضار حاکم و با مشاهده این انار، مضطرب و از حاکم سه روز مهلت می‌خواهند. سپس با تشکیل جلسه و انتخاب سه نفر از پرهیزکارترین افراد، قرار را بر این می‌گذارند که هر شب یک نفر به بیابان رفته و تا صبح به عبادت مشغول و از خداوند به وسیله امام زمان (عج) یاری بخواهند. بعد از آینکه نفر اول و دوم تا صبح عبادت می‌کنند و نتیجه‌ای نمی‌گیرند نوبت به محمد ابن عیسی بحرینی می‌رسد که امام زمان (عج) در شب سوم به داد شیعیان بحرین می‌رسند و با برداشتن پرده از این راز برای محمد ابن عیسی بحرینی و اشاره به این موضوع که انار مذکور قبل از رشد کامل در قالبی سفالین با مطالب حک شده و موهوم روی آن به این شکل ظاهر گشته و با دادن آدرس دقیق مکان اختفای قالب سفالین در منزل وزیر ناصبی و نیز خبر از وجود دود و خاکستر در درون انار، این توطئه را از سر شیعیان بحرین دور می‌سازند.

امام الهادی علیه السلام:
و فازَ مَن تمسَّکَ بِکُم و أمِنَ مَن لَجأَ إلیکُم وَ سَلِمَ من صَدَّقَکُم و هُدِیَ مَن اعتصَم بکم ….
… کسی که به شما (ائمه معصومین علیهم السلام) تمسّک نمود رستگار شد، آن کس که به شما پناه آورد، ایمنی یافت ،کسی که شما را تصدیق کرد، به سلامت به سر منزل مقصود رسید، هر کس که به ریسمان شما چنگ زد، هدایت شد و کسی که از شما پیروی کرد، جایگاهش بهشت خواهد بود.
مفاتیح الجنان، زیارت جامعه کبیره

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
السلام علیک یا امین الله فی ارضه و اللهم اجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ع ر
۲۲:۲۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
اسلام علیک یا صاحب الزمان عج
Iran (Islamic Republic of)
احد
۱۸:۴۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
اللهم اعجل لولیک الفرج.
یا صاحب الزمان عج ادرکنی
Iran (Islamic Republic of)
میثم.م
۰۵:۱۲ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
السلامُ علیک یا صاحب الزمان عج

اللهم اعجل لولیک الفرج...آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۵ آبان ۱۳۹۷
یا صاحب الزمان ادرکنی راهنمایمان باش در این جهان پر اشوب انشاالا که سرباز تو باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۷
جانم به فدايت يا مولا يا صاحب الزمان.عج. به فرياد شيعيان بيا اقاجان شيعيان هم مثل شما اهلبيت عصمت و طهارت مظلومند بفريادمان برس و ظهور كن. اللهم عجل لوليك الفرج.
آخرین اخبار