ستاری در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

گیاهان دارویی؛ فرصتی برای اشتغالزایی جوانان/ نه تحریم و نه هیچ چیز دیگر نمی‌تواند مقابل جوان با انگیزه بایستد

خام فروشی ضرر اصلی را به گیاهان دارویی وارد می‌کند/ گیاهان دارویی سبب اشتغال زایی می‌شوندمعاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تولید گیاهان دارویی سبب اشتغال زایی برای جوانان می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه افتتاحیه چهارمین دوره نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی ایرانی که در مصلای تهران در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی مناسب در اقتصاد دانش بنیان گفت: باید از خام فروشی جلوگیری کنیم و فرهنگ متناسب با آن را در کشور ایجاد کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه خام فروشی موضوعی جدی و مهم در عرصه اقتصادی دانش بنیان و گیاهان دارویی است، اظهار کرد: آنچه در خام فروشی اهمیت دارد؛ جلوگیری از فروش آن و صادر کردن محصولات گیاهی و داروهای سنتی است.

ایران 95 درصد زعفران جهان را تولید می‌کند

وی ادامه داد: خام فروشی سبب می‌شود تا ضررهای زیادی به کشور وارد شود، اکنون ایران 95 درصد زعفران جهان را تولید می‌کند اما تنها 10 درصد آن در جیب اقتصادی ایران می‌رود.

ستاری با اشاره به اهمیت حوزه گیاهان دارویی گفت: داروهای گیاهی که تولید می‌شوند می‌توانند سبب ایجاد ارزش افزوده برای کشور شوند و همچنین توسعه داروهای گیاهی و تولید آنها در بخش کشاورزی سبب ایجاد اشتغال زایی مناسب می‌شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: فرهنگ‌سازی مناسبی در بخش اقتصادی انجام گرفته است اما هنوز برای آن باید کار کنیم.

اقتصاد دانش بنیان در بستر شرکت های خصوصی ایجاد می‌شود

ستاری با اشاره به اقتصاد دانش بنیان گفت: تزریق دانش به اقتصاد هدف اصلی این اقتصاد است، طی سال‌های گذشته پتانسیل نیروی انسانی بسیار بالا رفته است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:  اقتصاد دانش بنیان در بستر شرکت های خصوصی ایجاد می‌شود؛ مشکلات زیادی را تجربه کرده ایم،هیچ کس نمی‌تواند مقابل جوان با انگیزه بایستد نه تحریم نه هیچ چیز دیگر.

وی گفت: بخش جدید اقتصاد در قالب ارزش افزوده برای کشور بوده و میزان شکوفایی آن در حد نمایشگاه کتاب است، امیدواریم کار آفرین های فوق العاده و جوان را برای ایران داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.