توییت ترامپ پس از بازگشت از فرانسه: با آمریکا عادلانه رفتار نمی‌شود!

دونالد ترامپ به محض بازگشت از فرانسه در حساب توییتری خود مدعی شد کشور‌های دیگر با آمریکا عادلانه رفتار نمی‌کنند!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از بازگشت از فرانسه در حساب توییتری خود مدعی شد که دیگر کشورها با آمریکا در حوزه های تجاری و نظامی عادلانه رفتار نکرده اند.

وی در حساب توییتر خود نوشت: «همین الان از فرانسه برگشتم و در آنجا در جلساتی که با سران جهان داشتیم به موفقیت هایی دست یافتیم. مطرح کردن این حقیقت که باید با آمریکا عادلانه رفتار شود، هرگز کار راحتی نبوده است؛زیرا با آمریکا عادلانه رفتار نشده است، نه در حوزه تجاری و نه در حوزه نظامی. ما مبالغ زیادی را برای حمایت‌های نظامی از دیگر کشورها پرداخت می کنیم.»

رئیس جمهور آمریکا در توییت دیگری هم نوشت: «در مقابل این مبالغی که ما برای حمایت از دیگر کشورها می پردازیم، چیزی به جز کسری و زیان در حوزه‌های تجاری دریافت نمی‌کنیم. وقت آن رسیده است که این کشورهای ثروتمند مبالغی را برای این حمایت های نظامی بزرگ به آمریکا بپردازند و یا از خودشان محافظت کنند. تجارت باید رایگان و عادلانه باشد.»

گفتنی است به مناسبت فرا رسیدن صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول، سران 70 کشور مختلف، از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به فرانسه سفر کردند؛ اما حضور نیافتن ترامپ در گورستان سربازان آمریکایی به دلیل بارش باران، انتقادها و واکنش های گسترده ای را به دنبال داشت. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید هم به توجیه این اقدام ترامپ پرداخت و در بیانیه ای اعلام کرد: وضع بد آب و هوا و اینکه برای رفتن ترامپ به این گورستان باید مسیرهای زیادی در خیابان بسته می شد، باعث شد رئیس جمهور سفر خود به این گورستان را لغو کند. رئیس جمهور نمی خواست باعث ایجاد اختلال غیرمنتظره برای مردم شود.

انتهای پیام/

توییت ترامپ: کشورهای دیگر با آمریکا عادلانه رفتار نمی کنند!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار