رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی (ص) خبر داد؛

فناوران ایرانی به «جشنواره استپ» می‌روند/ برندگان جایزه کنز برای فرصت مطالعاتی به خارج می‌روند

عمرانی بااشاره به اینکه فناوران به «جشنواره استپ» می‌روند، از اعزام برندگان جایزه کنز برای فرصت مطالعاتی به کشور‌های خارجی خبر داد.

جعفری / فناوران ایرانی به جشنواره استپ می‌روند / موضع هنری جایزه مصطفی افتتاح می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید علی عمرانی رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی (ص) در نشست خبری این دوره از مسابقات کنز که عصر امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد با اشاره به جایزه کنز گفت: برای کمک به نخبگان علمی و همکاری با سازمان‌های علم جهانی این مسابقه برگزار می‌شود.

رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی (ص)  با بیان اینکه هدف از برگزاری این مسابقه آشنا کردن جامعه با حوزه علم و فناوری است، گفت: برای آشنا کردن هر چه بیشتر جامعه با حوزه علم و فناوری این دوره از مسابقات برای توانمندسازی جوانان و ایجاد فرصت‌های تحقیقاتی مناسب شکل گرفته است.

عمرانی درباره متقاضیان این جشنواره اظهار کرد: متقاضیانی از کشورهایی چون عراق، مراکش، صربستان و بسیاری از کشورهای اسلامی دیگر و در قالب 800 نفر برای حضور در این دوره از مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به همکاری بنیاد ملی نخبگان و بنیاد علم و فناوری مصطفی گفت: با کمک بنیاد ملی نخبگان بسته‌های حمایتی برای همه محققان بوجود آمده است، برای مثال با همکاری بنیاد ملی نخبگان برندگان جایزه کنز می توانند برای دریافت فرصت‌های مطالعاتی و علمی به کشورهای خارجی بروند.

رویداد استپ برای تبادل تجربه برگزار می‌شود

رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی با بیان اینکه مسابقات استپ به میزبانب کشور عمان برگزار خواهد شد، گفت: برای تبادل تجربه علم و فناوری در جهان اسلام امسال به میزبانی کشور عمان مسابقه استپ برگزار خواهد شد و 70 دانشمند جهان اسلام در حوزه آب، انرژی و سلامت در این دوره از جشنواره شرکت می‌کنند.

عمرانی با بیان اینکه موضع هنرهای علم و فناوری مصطفی برگزار می‌شود، گفت: برای کمک به استعدادهای جوانان و در راستای به کارگیری زبان هنر برای رشد علم و فناوری در جهان اسلام موضع هنرهای علم مصطفی بوجود می آید.

وی ادامه داد: در حال حاضر هزار و 500 بنیاد فناوری در کشور وجود دارد و بهره‌گیری از آن‌ها برای فعالیت در حوزه‌های هنری از جمله مأموریت‌های جایزه مصطفی است.

رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی (ص) درباره موضع هنرهای جایزه مصطفی گفت: هنرمندان با محوریت حضرت رسول (ص) و با بهره‌گیری از زبان هنر می‌توانند موضوعات مهم علم و فناوری را برای مردم بازگو کنند.

عمرانی با اشاره به مسابقات دانش‌آموزی نور گفت: با همکاری هفت کشور جهان اسلام به دنبال توانمندسازی دانش‌آموزان در دوره‌های مختلف پرورشی و علمی  هستیم تا بتوانیم آن‌ها را برای فعالیت جانبی در حوزه علم و فناوری و شناسایی استعداد آن‌ها یاری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.