طرح غربالگری شنوایی کودکان ۳ تا ۵ سال برای نخستین بار در استان بوشهر در دشتستان آغاز شد.

غربالگری شنوایی کودکان ۳ تا ۵ سال در استان بوشهر آغاز شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان بوشهر در مراسم شروع این طرح در برازجان، گفت: در این طرح وضع شنوایی که شامل افت شنوایی، تعیین نوع، مقدار، آثار تخریبی احتمالی یا حتمی، تعیین عوامل خطر، تعیین نیاز برای وسایل کمک حسی (سمعک، وسایل کمک شنوایی، کاشت حلزون و ...) مشخص خواهد شد.

منصور احمدی هدف اصلی اجرای این طرح را شناسایی کودکانی عنوان کرد که در غربال بدو تولد، مشکلشان مشخص نشده است.

وی، ارائه مشاوره متناسب با شرایط بومی و فرهنگی منطقه به خانواده‌ها و بیان توصیه‌های لازم را از دیگر اهداف این طرح خواند و افزود: تشخیص دیرهنگام افت شنوایی دیر می‌تواند بر رشد زبان و موفقیت تحصیلی کودکان تاثیر بگذارد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان بوشهر ادامه داد: پارسال به صورت آزمایشی این طرح در دو شهرستان بوشهر و گناوه بر روی ۵۹۹ کودک اجرا شد که تعداد ۲۴۳ کودک به مراحل تخصصی ارجاع داده شدند.

رئیس بهزیستی دشتستان هم، دوره سنی ۳ تا ۵ سال را دوره طلایی تشخیص و درمان معلولیت دانست و گفت: طرح غربالگری شنوایی را ابتدا در مهد‌های کودک اجرا خواهیم کرد سپس گروه سیار برای اجرای این طرح به نقاط مختلف خواهد رفت.

حمید انصاری با اشاره به وجود ۱۵ هزار کودک در شهرستان دشتستان، افزود: سازمان بهزیستی کمک هزینه‌های درمان کودکانی را که مشکل شنوایی دارند، پرداخت می‌کند و از خانواده‌ها انتظار داریم با مشارکت در اجرای طرح غربالگری شنوایی کودکان، ما را در شناسایی و درمان به موقع این مشکل یاری کنند.

انتهای پیام/ک

غربالگری شنوایی ۱۵ هزار کودک دشتستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.