در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تهران، بالاترین شاخص حاشیه نشینی/ لزوم حفظ و ارتقای خود مراقبتی دانش‌آموزی

رستمیان گفت: وزارت بهداشت با کمک آموزش و پرورش، آموزش خود مراقبتی و ارتقای سلامت دانش‌آموزان را انجام داده است.

آموزش دانش آموزان در زمینه خود مراقبتی و ارتقای سلامتی‌شان / استان تهران دارای بالاترین شاخص حاشیه نشینی و مهاجرت را داردرستمیان معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: حدود یک ششم جمعیت کشور تحت پوشش دانشگاه‌های استان تهران قرار دارد و مهاجران زیادی از سایر استان‌های کشور به تهران آمده‌اند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در حال حاضر این توانایی در مردم ایجاد شده است تا بتوانند از خود مراقبت کنند، در این بین از سازمان‌های مختلف انتظار می‌رود تا با هماهنگی یکدیگر سلامت مردم را تامین و با این کار از بروز آسیب های اجتماعی و اختلالات روانی جلوگیری کنند.

 بیشتر عوامل تهدید کننده سلامت خارج از حیطه دانشگاه‌هاست

رستمیان اضافه کرد: دو سوم از عوامل برهم زننده سلامت و تهدید کننده آن خارج از حیطه کاری ماست. در این بین برای ارتقای سلامتی باید یک زندگی سالم به همراه خود مراقبتی داشته باشیم زیرا این‌گونه کارها در یک محیط سالم انجام شدنی خواهد بود.

وی عنوان کرد: راه اصلی در راستای ارتقای سلامت، پیشگیری از بروز بیماری‌های مختلف است و ما به کمک آموزش و پرورش، برنامه‌هایی خوب را در سطح مدارس در زمینه حفظ و ارتقای سلامت و خود مراقبتی انجام داده‌ایم.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با کمک آموزش و پرورش و با هدف افزایش توانایی فرزندان، آموزش کسب مهارت و خود مراقبتی برای ارتقای سلامتی انجام شده است.

وی یادآوری کرد: دانشگاه علم پزشکی تهران برنامه‌ریزی‌هایی خوب در راستای ارتقای شاخص‌های سلامت داشته است و نگاه ما نسبت به مقوله سلامت و خود مراقبتی نیز در راستای افزایش توانایی مردم در زمینه حفظ سلامتی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.