در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اجرای برنامه پیشگیری از پوسیدگی دندان در مقطع متوسطه/ تمرکز بر پایه ششم ابتدایی

صمدزاده گفت: وزارت بهداشت طرحی ویژه برای پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان ابتدایی دارد.

حمید صمدزاده معاون دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ارائه خدمات دندان پزشکی به گروه سنی زیر 6 سال اظهار کرد: از سال گذشته وزارت بهداشت خدمات دندان پزشکی رایگان را تحت عنوان بسته‌های خدمتی به گروه سنی زیر 6 سال ارائه داده است.

صمدزاده ادامه داد: برنامه ریزی برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در حوزه دندان به گروه سنی زیر 6 سال نتایجی چشمگیر کسب کرده است به طوری که میزان پوسیدگی و خرابی دندان به طرزی قابل توجه کاهش داشته است.

وی تأکید کرد:‌ شاخص میزان پوسیدگی دندان با همکاری خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت برای گروه سنی زیر 6 سال کاهش پیدا کرده و مراکز درمانی، جمعیتی زیاد را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.

صمدزاده اظهار کرد: برنامه آموزش، پیشگیری و درمان در حوزه سلامت دهان و دندان برای دانش آموزان داریم و امسال در حوزه درمان برنامه دهان و دندان عاری از پوسیدگی در پایه ششم ابتدایی اجرا می‌شود.

ارائه خدمات پیشگیری از پوسیدگی دندان برای بیش از یک میلیون دانش آموز

معاون دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه دهان و دندان و پیشگیری از پوسیدگی به یک میلیون و 200 هزار دانش آموز از سال تحصیلی جدید خدمات پیشگیری و درمان ارائه خواهد شد.

وی افزود: به دلیل آن که دانش آموزان بعد از پایه ششم ابتدایی به دوره متوسطه می‌روند، وزارت بهداشت برای پیشگیری از پوسیدگی دندان در دوره متوسطه برنامه ریزی خوبی را برای گروه سنی ششم ابتدایی انجام داده که نتایجی قابل توجه نیز به دست آمده است.

صمدزاده گفت: از نظر رسیدگی به سلامت دهان و دندان به گروه سنی پایین‌تر از ششم ابتدایی دسترسی داریم که در این بین تعدادی از این یک میلیون و 200 هزار دانش آموز پایه ششم ممکن است ریزش داشته باشند و یا برای مراحل تحصیلی بالاتر ثبت نام نکنند.

معاون دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در خصوص ارائه خدمات دهان و دندان در مقطع متوسطه ادامه داد: از امسال یک پایه تحصیلی به برنامه‌های وزارت بهداشت در زمینه‌های پیشگیری و آموزش اضافه می‌شود و قصد داریم با همکاری وزارت آموزش و پرورش با هدف عاری از پوسیدگی دندان‌های دانش آموزان به مقطع متوسطه  ورود پیدا کنیم.

وی یادآوری کرد: اجرای برنامه‌های پیشگیری و آموزش دهان و دندان در مقطع متوسطه سخت‌تر از ابتدایی است از این رو وزارت بهداشت سعی کرده است برای افزایش دندان‌های سالم در مقطع متوسطه نیز ورود پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار