کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پیش‌نویس قانون جدید احزاب به مجلس ارائه شد/پاسخگویی به خلأهای تحزب در کشور

عضو خانه احزاب از ارسال پیش‌نویس قانون جدید احزاب به مجلس خبر داد و گفت: این پیش‌نویس خلأهای تحزب در کشور را جبران می‌کند.

پیش‌نویس قانون جدید احزاب به مجلس ارائه شد/پاسخگویی به خلأهای تحزب در کشورحسین کنعانی مقدم عضو شورای مرکزی خانه احزاب و دبیرکل حزب سبز ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد پیش‌نویس قانون جدید احزاب گفت: با ابتکار کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و توجهی که رئیس مجلس به این موضوع داشتند، کارگروهی در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

وی افزود: از سال گذشته جلسات کارشناسی متعددی با حضور اعضایی از منتخب شورای مرکزی خانه احزاب، کارشناسان مرکز پژوهش مجلس اعضای کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، وزارت کشور، به طور خیلی فشرده و جدی درخصوص قانون فعلی احزاب در مقایسه تطبیقی با قانون احزاب در بقیه کشور‌های دنیا انجام شد و خوشبختانه توانستیم در یک همکاری و همفکری یک پیش‌نویسی را تهیه کنیم که هم نظرات احزاب در آن موجود است و هم مسئولان و مراکز مختلف در آن نظرات خود را اعلام کرده‌اند.

عضو شورای مرکزی خانه احزاب با بیان اینکه جلسه هفته جاری با حضور اعضای کمیسیون ماده 10 احزاب برگزار شد، افزود: در جلسه روز یکشنبه هفته جاری  نسخه‌ای از پیش نویس قانون جدید احزاب به آقای میزرایی ‌نکو از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون ماده ۱۰ احزاب  ارائه شده است.

کنعانی مقدم تصریح کرد: به هر حال اولین بار است که یک مدل قانونگذاری شکل گرفته است که تمام جوانب آن در نظر گرفته شده و به نظر می‌رسد که تجربه موفقی خواهد بود.

دبیرکل حزب سبز ایران در مورد این جلسه گفت: هر کدام از اعضای کمیته در چند دقیقه نقطه نظرات خودشان را بیان کردند و بنا شد که به کار این مجموعه توجه بیشتری شود.

کنعانی مقدم در پایان خاطرنشان کرد:  پیش‌نویس قانون جدید احزاب با آنچه تاکنون اجرا می‌شد، تغییر داشته و مواردی اضافه و مواردی از آن کم شده است. یکی از نکات مثبت پیش نویس قانون جدید این است که می‌توان خلأهای تحزب و قوانین حزبی در کشور را جبران کند  که این مسئله نیاز چندساله احزاب را برطرف می‌کند.

گفتنی است که در روز یکشنبه مورخ ۲۰ آبان جلسه ای را کار گروه احزاب در مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان مجلس، دولت، مرکز پژوهش‌های مجلس و اعضای خانه احزاب برگزار شد که نتیجه آن نهایی شدن پیش نویس قانون جدید احزاب و ارائه آن به مجلس بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار