کلاهبردار میلیاردی فکر پیگیری پلیس استان مرکزی را نکرده بود

دسبند پلیس استان مرکزی بعد از ۲ سال بر دستان کلاهبردار میلیاردی بوسه زد.

 کلاهبردار میلیاردی فکر پیگیری پلیس استان مرکزی را نکرده بودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  کلاهبردار فراری از استان مرکزی فکر نمی‌کرد بعد از ۲ سال دستبند پلیس را لمس کند.

سرهنگ خلجی معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری کلاهبرداری میلیاردی پس از ۲ سال در مخفیگاهش در شمال کشور خبرداد.

سرهنگ خلجی افزود: با تلاش بی وقفه ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی کلاهبردار میلیاردی که با وعده‌های مختلف ۸۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده بود در مخفیگاهش در یکی از شهرستان‌های شمالی کشور دستگیر شد.

وی اضافه کرد: در پی ارجاع پرونده‌ای به پلیس استان در خصوص جلب فردی به اتهاماتی، چون خیانت در امانت، رد مال و جعل و کلاهبرداری به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

متهم تحت تعقیب پلیس استان‌های تهران و قزوین هم بود

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد این فرد در استان‌های تهران و قزوین هم به دلیل ارتکاب جرایمی متعدد به مدت دو سال تحت تعقیب بوده و به مکان نامعلومی متواری شده و در این مدت نیز با تغییر متعدد محل سکونت، امکان دستگیری او برای پلیس امکان پذیر نشده است.

وی بیان کرد: در تکمیل تحقیقات، سرانجام سرنخ‌هایی از فعالیت‌های این فرد و محل اختفایش که با روش‌های مختلف سعی بر فرار از اجرای قانون را داشت، در یکی از شهر‌های شمالی به دست آمد.

سرهنگ خلجی اظهار کرد: پس از اطمینان از صحت موضوع و هماهنگی لازم و اخذ نیابت قضائی تیمی از ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در عملیاتی غافلگیرانه، متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به یگان انتظامی انتقال دادند.

وی با اشاره به کشف برخی از ادوات مجرمانه از مخفیگاه این فرد تصریح کرد: متهم دستگیر شده در این عملیات، پس از تشکیل پرونده برای برخورد قانونی به دستگاه قضائی معرفی و با صدور قرار روانه زندان شد.

اعتماد بی جا به افراد بدون شناخت کافی زمینه ساز کلاهبرداری

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان مرکزی اعتماد بی جا به افراد بدون شناخت کافی نسبت به آن‌ها را یکی از عوامل زمینه ساز اصلی در وقوع این گونه کلاهبرداری‌ها دانست و گفت: کلاهبرداران در بیشتر موارد دارای ظاهری آراسته و شیک پوش، ولخرج و خوش برخورد هستند تا بتوانند از این طریق طعمه خود را به دام بیندازند که لازم است شهروندان در مراجعه با این افراد دقت نظر و هوشیاری لازم را داشته باشند و مراتب مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.