شهردار بوشهر گفت: آگاه سازی شهروندان مهمترین ابزار پیشگیری از بحران و کاهش خسارت‌هاست.

آگاه سازی شهروندان مهمترین ابزار پیشگیری از بحران استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نورالدین امیری در نشست ارزیابی میزان آمادگی مجموعه ستاد بحران، آموزش شهروندان را یکی از ماموریت‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی عنوان کرد.

وی همچنین افزود: مستند سازی و به روز رسانی اطلاعات شهری یکی از ضرورت‌های مدیریت بحران و برنامه ریزی برای حل مشکلات است.

رئیس سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی بوشهر هم بخشی از مشکلات آبگرفتگی بوشهر هنگام بارندگی را ناشی از سیاست‌های غلط در واگذاری زمین و ساخت و ساز‌های بدون ضابطه در برخی مناطق عنوان کرد.

محبی با اشاره به ناکافی بودن تجهیزات و امکانات سازمان آتش نشانی هنگام بحران، تامین تجهیزات ضروری را خواستار شد.
شجاعی پور رئیس سازمان مدیریت پسماند و رئیس کارگروه سیلاب‌های شهری نیز بر حل مشکلات فنی و عمرانی در برخی نقاط به ویژه شیب بندی کانال‌ها و معابر تاکید کرد.

کره بندی مدیر آرامستان بهشت صادق هم با اشاره به ناکافی بودن فضا برای دفن اموات در آینده بسیار نزدیک، گفت: بخش‌های باقی مانده آرامستان جدید در تنگک سوم سریع‌تر تکمیل شود.

غلامزاده شهردار بافت تاریخی بوشهر نیز در این جلسه وجود عمارت‌های در معرض خطر و تخریب آن‌ها در بارندگی‌ها را چالشی مهم خواند و افزود: در همین زمینه با میراث فرهنگی مکاتبات لازم صورت گرفته، اما راهکار لازم برای حل مشکلات ساکنان این بنا‌ها ارائه نشده و هر لحظه احتمال دارد اتفاقی تلخ رخ دهد.

انتهای پیام/ک

ساخت و ساز بی ضابطه علت بخشی از آبگرفتگی معابر بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.