معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خبر داد؛

پایان‌نامه‌ها مهمترین تالیف دانشجویان/ سرانه مطالعه مهمترین مشکل در حوزه کتاب است

علیزاده گفت: هدف اصلی ما شناسایی نخبگان و سوق دادن دانشجویان به سمت تألیف است، مهم ترین تالیف دانشجویان پایان نامه‌های آنان است.

پایان‌نامه‌ها مهمترین تالیف دانشجویان/ سرانه مطالعه مهمترین مشکل در حوزه کتاب استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در بیست و پنجمین نشست خبری جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی که در جهاد دانشگاهی برگزار شد در زمینه اهداف این جشنواره اظهار کرد: معاونت فرهنگی با سابقه ترین اقدام خود را در حوزه کتاب و تعلیم آن برگزار می‌کند، قدمت جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی تنها یک سال با جشنواره کتاب سال کشوری تفاوت دارد.


وی افزود: این ویژگی خوبی است که بسیاری از تالیف گران تالیف  را از دوران دانشجویی آغاز کنند.

عناصر مکتوب از ابزار پیشرفت فرهنگ

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: یکی از ابزار فرهنگ عناصر مکتوب است، در این راستا باید به این حوزه بیشتر پرداخته شود زیرا این حوزه در این رشد فرهنگی تاثیرگذار است.

علیزاده اظهار داشت: هدف اصلی این برنامه شناسایی نخبگان و سوق دادن دانشجویان به سمت تألیف است، همچنین مهم ترین تالیف دانشجویان پایان نامه‌های آنان به شمار می رود.
 
وی بیان کرد: دانشجویان در این جشنواره با روند چاپ یک کتاب آشنا می شوند، نیاز است افرادی را که وارد  این عرصه می‌شوند را  به سمت شناسایی جامعه سوق دهیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی افزود: مهمترین مسئله در حوزه کتاب مسئله سرانه مطالعه است، در همین راستا باید در حوزه شناسایی موضوعات و در بحث فرهنگ سازی مطالعه کمک شود.

علیزاده تصریح کرد: طبیعتا هدف هر نویسنده از نوشتن یک کتاب، دیده شدن آن اثر است. در همین راستا تفاهم نامه ای با وزارت علوم امضا شده است تا تالیفات دانشجویی حمایت و امیدوارم این کار منشا خیر و برکت شود.

وی افزود: باید برای موضوع کتاب و کتاب خوانی اهمیت قائل شویم زیرا این حوزه معضلات اجتماعی را برطرف می‌کند و ما به کمک همه نهادها در این حوزه نیازمندیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار