در گفتگو با باشگاه خبرنگار جوان مطرح شد؛

ناکامی مدیران در تداوم خدمات رسانی بیمه طلایی فرهنگیان

وزیر اسبق آموزش و پرورش درباره چگونگی خدمات رسانی بیمه طلایی و انتقادات وارد بر آن توضیح داد.

دولتیاریبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیمه تکمیلی یکی از چالش‌های اصلی فرهنگیان محسوب می‌شود که اغلب نسبت به خدمات رسانی این بیمه با مشکلاتی مواجه هستند، بر همین اساس مسئولان وقت آموزش و پرورش در هر دوره برای خدمت‌رسانی در این حوزه و کمک به فرهنگیان اقداماتی انجام داده‌اند که گاه مسیر فعالیت چندان مقبول فرهنگیان واقع نشده است یا تعرفه‌های بالای پزشکی باعث نارضایتی می‌شود.

قراداد بیمه تکمیلی که اکنون برای فرهنگیان به کار گرفته می شود، به پایان رسیده است اما بارایزنی های انجام شده، فعالیت آن به مدت یک ماه، یعنی تا پایان آبان تمدید شد  تا برای سال آینده برنامه جدیدی در خصوص خدمات بیمه ای فرهنگیان در نظر گرفته شود؛ در طول دوره های اخیر بیمه طلایی مقبولیت نسبی بین فرهنگیان داشت که به تدریج خدمات آن تضعیف شد و اما واگرهای بسیاری را حول این بیمه ایجاد کرد و اغلب مسئولان بعد از پایه گذاری این بیمه آن را نامناسب و بعضا غیرقانونی دانستند.

بیمه طلایی تحت نظارت مراجع قانونی پایه ریزی شد

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر اسبق آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره فعالیت بیمه طلایی در زمان وزارتش و انتقادات وارد به آن در شرایط کنونی اظهار کرد: سخن گفتن درباره چگونگی عملکرد بیمه طلایی  از سوی مسئولان فعلی و غیر قانونی خواندن این بیمه به دلیل ناکامی این مدیران است که نمی‌تواند شرایط مناسبی را برای فرهنگیان فراهم کند.

وی ادامه داد: برای فعالیت بیمه طلایی سیستم قانونی و نظارتی کشور بررسی‌های لازم را انجام داد و بیمه منطبق بر قوانین رسمی و طبق ماده 85 مدیریت خدمات کشوری و تصویب شورای بیمه، تحت نظارت دولت و کمیسیون مجلس در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفت.

وزیر اسبق آموزش و پرورش تصریح کرد: تمامی قراردادها در بیمه توسط دستگاه‌های نظارتی رسمی کشور کنترل شد و مشکلی از لحاظ قانونی وجود نداشت.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه بزرگترین افتخار در زمان وزارت بنده خدمت‌رسانی به معلمان بود گفت: طی 5 سال گذشته مدیران حاکم با گفته‌های گوناگون اعلام کردند بیمه طلایی هزینه فراوانی دارد و شرکت بیمه‌ای را تغییر دادند و تمرکز بر استان‌ها داشتند اما در نهایت رویکرد آنها به نتیجه نرسید و اکنون بیمه طلایی را غیر قانونی قلمداد می‌کنند.

وی بیان کرد: گاهی ناتوانی مسئولان در کمک به معلمان باعث می‌شود به تشویش اذهان عمومی بپردازند و فعالیت‌های قبلی را غیر قانونی جلوه دهند در حالی که چنین شرایطی برای طرح‌های قبلی وجود نداشته است همانطور که پیش از این سختی کار غیرقانونی تلقی شد اما مجددا به فیش حقوقی بازگشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
عباس گودرزی
۰۸:۴۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
سلام چرا بیمه تکمیلی بازنشستگان را بررسی نمی کنید سالی بیش از 1200000 تومان پرداخت می کنیم ولی هیچ خدماتی ارائه نمی شود حتی طلای شاغلین را نیز نداریم برنز هم بما نمی دهند . حداقل باید دارو یا ویزیت پزشک یا دندانپزشکی را تحت پوشش قرار دهند .