مراسم کلنگ‌زنی اولین مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی با حضور استاندار اصفهان برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان  امروز در آیین بهره‌برداری 6 باب از مدارس موقوفه صارمیه در استان اصفهان با تأکید بر ارزشمندی نیروی انسانی در هر جامعه اظهار کرد: سرمایه ارزشمند هر جامعه نیروی انسانی آن است و جامعه‌ای رو به‌ پیشرفت و توسعه خواهد بود که بر توسعه سرمایه انسانی خود متمرکز شود.

وی ادامه داد: زیربنایی‌ترین کار توسعه انسانی آموزش، تربیت و آماده‌سازی نسل جدید برای آینده کشور است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که برخی کشورها همچون مالزی و ژاپن بعد از جنگ جهانی طی چند دهه چنان پیشرفت و توسعه‌ای داشته‌اند که با 30 سال پیش خود قابل‌مقایسه نیستند؛ این امر بیان‌گر آن است که اگر برای نسل جدید که سرمایه موجود هر جامعه است، سرمایه‌گذاری شود یقیناً جامعه به نحو مطلوب توسعه خواهد یافت.

وی در ادامه ابراز داشت: تربیت صحیح کودکان، نوجوانان و دانشجویان مطمئناً سبب موفقیت و توسعه ارزش‌های پایدار کشور خواهد شد.

مهرعلیزاده با تأکید بر بحث آموزش و تربیت نیروهای جوان متذکر شد: باید در نظر داشت یادگرفتن و یاددادن شوخی‌بردار نیست، چراکه نسل آینده کاشفان، محققان و مدیران کلان کشور خواهند شد بنابراین باید به رشد فکری، اخلاقی و تحصیلی سرمایه‌های اصلی جامعه توجه و تمرکز کرد.

استاندار اصفهان تغییر رویکرد و تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره را یکی از موفقیت‌های یک‌ساله استانداری دانست و بیان کرد: استانداری اصفهان در این‌ یک سال تصمیم گرفت با یک تغییر رویکرد بسیار کوچک و آن‌ هم به نه صورت شعار بلکه در قالب عمل، با همکاری بسیاری از اداره‌ها و سازمان‌ها مدارس نیمه‌کاره‌ای را که بعضاً 13 سال از کلنگ‌زنی آن گذشته و نیمه کار رها شده بود، به مرحله بهره‌برداری برساند.

وی در خصوص کلنگ‌زنی و ساخت اولین مدرسه چند منظوره برای دانش‌آموزان استثنایی در استان گفت: صبح امروز قبل از شروع مراسم، کلنگ اولین مدرسه برای دانش‌آموزان استثنایی زده شد و به مسؤولان و مدیران مربوطه تأکید شد تا یک سال آینده این مدرسه را  به بهره‌برداری کامل برسانند.

مهرعلیزاده نوید ساخت مدرسه در منطقه عاشق‌آباد را به مردم آن منطقه داد و اذعان کرد: با توجه به نیازمندی منطقه عاشق‌آباد، ساخت مدرسه در این منطقه در اولین پروژه رقم خواهد خورد.

وی در پایان طولانی شدن ساخت مدارس را ناشی از بی‌توجهی مدیران دانست و یادآور شد: این ضعف بسیار بزرگی است که ساخت مدارس، با توجه به وجود مشکلات، به 8 و بعضاً 13 سال برسد چراکه شاهد آن بودیم که در این ساختمان‌های نیمه‌کاره گوسفند زنده به فروش می‌رفت و در جایی دیگر برای آن‌که معتادان نتوانند به ساختمان نزدیک شوند از سگ استفاده می‌شد که این‌ها توهین به مجموعه و تأثیرگذار در ذهن دانش‌آموزان است.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم  بهره‌برداری 6 باب از مدارس موقوفه صارمیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار