رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خاتم خبر داد؛

افزایش ١۵درصدی سطح زیرکشت محصول به در شهرستان خاتم

رئیس جهادکشاورزی شهرستان خاتم گفت:پیش بینی می‌شود امسال بیش از دوهزار ۵۰٠تن محصول به از باغات شهرستان خاتم برداشت شود.

مجتبی آغاز رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خاتم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: سطح زیرکشت محصول به در شهرستان خاتم ٢۴٠هکتار است که ٢٠٠هکتار آن بارور و۴٠هکتار آن غیر بارور و متوسط عملکرد این محصول در هر هکتار حدود ١٣ تن است.

آغاز ارقام محصول به درشهرستان خاتم را به محلی و اصلاحیه اصفهانی نام برد و افزود: به محلی ، به دلیل عطر و طعم و ماندگاری که دارد بیشتر مورد استقبال کشاورزان و خریداران این محصول قرارگرفته است.

وی ادامه داد:امسال کشاورزان با آبیاری و رسیدگی‌های به موقع و همچنین شرایط اقلیمی منطقه، محصول باکیفیتی از باغات خود برداشت و به بازار عرضه خواهند کرد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خاتم گفت : پیش بینی می‌شود با میزان سطح بارور محصول به، بیش از دوهزار ۵٠٠تن محصول درشهرستان خاتم برداشت شود.

محصولات کشاورزی منطقه در نواحی مختلف شهرستان خاتم اندکی متفاوت بوده، به طوری که در مروست از محصولات زراعی بیشتر گندم و سایر غلات و از محصولات باغی انگور در کرخنگان آلو و لوبیاچیتی و در هرات غلات و زرد آلو و در نواحی حاصلخیز چاهک غلات و انواع دانه‌های روغنی و به خصوص آفتابگردان است.

خاتم در ۲۴۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

انتهای پیام/ی

سطح زیرکشت محصول به در شهرستان خاتم افزایش یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار