رازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مشکل در ترخیص تجهیزات ارتوپدی با نوسانات قیمت ارز/ تعرفه پزشکان با میزان تورم متناسب نیست

رئیس انجمن ارتوپدی ایران گفت: در طرح تحول سلامت تعرفه پزشکان متناسب با میزان تورم کشور در نظر گرفته نشده است.

محمد رازی رئیس انجمن ارتوپدی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت پزشکان در طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: متأسفانه پزشکان جوان این مرز و بوم غیر عادلانه و به زور به نقاط دور دست فرستاده می‌شوند که معمولا تعرفه این افراد بسیار پایین و با تأخیر چند ماهه پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: تغییر تعرفه پزشکان در طرح تحول سلامت متناسب با میزان تورم نیست و پزشکان کارانه و طلب خود را با تأخیر چند ماه دریافت می‌کنند و همین مسئله باعث بروز مشکلات متعددی از جمله محدودیت‌های مالی برای پزشکان و به خصوص فارغ التحصیلان جوان این رشته می‌شود.

رئیس انجمن ارتوپدی ایران تأکید کرد: افرادی که در شغل آزاد مشغول به کار هستند خدماتشان را در قبال تغییرات قیمت ارز به فروش می‌رسانند ولی دریافتی پزشکان در طرح تحول نظام سلامت متناسب با نوسانات قیمت ارز نیست حتی دولت تعرفه بخش خصوصی را مانند بخش دولتی تعیین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه میزان تعرفه متناسب با زحمت یک پزشک با توجه به مدت زمانی که برای تحصیل وقت گذشته نیست، افزود: در جریان طرح تحول نظام سلامت، تعرفه پزشکان ارتوپد بسیار پایین اما انتظارات و توقع بالاست و از پزشکان ارتوپد و حتی سایر گروه‌های پزشکی انتظار می‌رود کارهای بدون نقص انجام دهند.

رازی ادامه داد: طی چند ماه اخیر به دلیل نوسانات قیمت ارز مشکلاتی برای ترخیص تجهیزات پزشکی در حوزه ارتوپدی ایجاد شده بود و شرکت‌ها توانایی ترخیص کالا را از گمرک نداشتند.

وی اضافه کرد: وقفه چند ماهه در ترخیص کالا باعث بروز کمبود تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها شده بود و همین مسئله سبب شده تا سلامتی بیماران به دلیل برخی کمبود‌ها به خطر بیفتد.

تاخیر یک ساله کارانه پزشکان ارتوپد

رئیس انجمن ارتوپدی ایران گفت: کارانه پزشکان ارتوپد در حدود یک سال به تأخیر افتاده و همین مسئله باعث بروز مشکلات مالی برای همکاران و به خصوص فارغ التحصیلان جوان شده است.

وی یادآوری کرد: اگرکارهای تشخیصی و درمانی به خوبی در کشور انجام می‌شود، علت این مسئله رفاه و وضعیت مساعد نیست بلکه تعصب و حس نودوستی پزشکان کشورمان این موضوع را رقم زده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار