رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف کشور در سمنان:

پنج هزار موسسه قرآنی از سوی سازمان اوقاف اداره می شود/شفاف‌سازی رویکردهای اجتماعی طرح‌های قرآنی باید مدنظر مسئولان امر باشد

پنج هزار موسسه قرآنی از سوی سازمان اوقاف اداره می شود/شفاف‌سازی رویکردهای اجتماعی طرح‌های قرآنی باید مدنظر مسئولان امر باشدرئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف کشور در سمنان گفت: پنج هزار موسسه قرآنی از سوی سازمان اوقاف اداره می شود و اعتبارات قطره چکانی دولتی جوابگوی فعالیت موسسه های قرآنی اوقاف نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف کشور در همایش وقف و رسانه و تجلیل از یاوران وقف گفت: در حوزه وقف‌های قرآنی اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی درستی به مردم داده نشده است و بسیاری از مردم وقف را تنها در حوزه عمرانی می‌دانند در صورتی که نیاز امروز می‌طلبد که همگام با شرایط وقف‌ها نیز به روز شوند.

وی در ادامه افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب تربیت ۱۵ میلیون حافظ و ۱۵ میلیون مفسر قرآن باید در دستور کار قرار گیرد. باوجود اعتبارات کم نمی‌توان این طرح‌های قرآنی را به سرانجام رسانید اما باید به دنبال راهکارهایی برای مشارکت هر چه بیشتر مردم و نهادهای اجتماعی پیرامون این مقوله بود.

وی بابیان اینکه اطلاع‌رسانی ماهانه ادارات اوقاف شهرستان‌ها به مردم بسیار می‌تواند به شفاف‌سازی حوزه وقف بسیار کمک کند، اضافه کرد: یکی از راه‌های این اطلاع‌رسانی بیان درآمد اماکن متبرکه است که می‌توان از طریق راه‌اندازی سامانه مردم را در جریان هزینه کرد اموال وقفی خود شان قرارداد.

انتهای پیام / گ

اعتبارات قطره چکانی دولتی جوابگوی فعالیت موسسه‌های قرآنی نیست

 

 

برچسب ها: قرآن ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.