اسلامیان: استعفای تاج عادی است؟

عضوهیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: فیفا و AFC روی اتفاق های فوتبال ایران حساس هستند و در این شرایط عادی است که مهدی تاج استعفا دهد؟

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان اجرای قانون منع به کاربگیری بازنشستگان در فدراسیون  های ورزشی این روزها به مهم ترین بحث ورزش کشورمان تبدیل شده است و در این  میان مسئولان فدراسیون فوتبال ادعا دارند با توجه به اینکه این فدراسیون نهاد غیردولتی محسوب شده و اساسنامه آن مورد تائید فیفا و AFC قرار گرفته است به هیچ وجه نباید مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال را جزء مشمولان قانون محسوب کرد.

روزگذشته هم سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار گزارشی از احتمال جریمه فدراسیون فوتبال ایران در صورت دخالت مجلس و دولت درامور این فدراسیون در آستانه جام ملتهای 2019 امارات خبر داد.

متن بیانیه AFC به این شرح است:

این نهاد  از نزدیک مسائلی را که فدراسیون فوتبال ایران با آن در خصوص اعلام قانون مصوب پارلمان ایران مواجه است زیر نظر دارد وتاکید دارد که فدراسیون فوتبال ایران ارگانی غیر دولتی است. برهمین اساس تمامی انجمن های ( عضو باید بدون هیچ گونه دخالت طرف سومی از جانب دولت یا پارلمان) وظیفه خود را انجام دهند. ای اف سی از نزدیک با فدراسیون فوتبال ایران که در ماه مه سال 2016 به مدت 4 سال انتخاب شدند، به منظور جلوگیری از هرگونه دخالتی همکاری می کند.ای اف سی در خصوص هرگونه مداخله از سوی طرفی سوم در اتحادیه های عضو، هیچ گونه تسامحی به خرج نخواهد داد و امیدوار است فدراسیون فوتبال ایران استقلال خود را حفظ کرده و از هرگونه مجازاتی به دور بماند.

به دنبال صادر شدن این بیانیه مطالبی منتشر شد که با وجود تهدید AFC مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال باید با تمکین از قانون مصوب مجلس شورای اسلامی موضع رسمی خود را درباره اجرای این قانون در فدراسیون مشخص کند چراکه طبق پروتکل های بین المللی درصورت ارسال نامه ای از سوی مهدی تاج به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر اینکه هیچ دخالتی از سوی دولت یا مجلس در امور فدراسیون فوتبال وجود ندارد و او می خواهد در این شرایط براساس تصمیم شخصی از سمت خود استعفا دهد هیچگونه خطری فدراسیون ایران را تهدید نخواهد کرد و فوتبال ایران با اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مدیریت آن با تعلیق مواجه نمی شود.

برای پیگیری بحث استعفای احتمالی مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال گفت و گوی کوتاهی با محمود اسلامیان،عضو هیئت رئیسه این فدراسیون انجام دادیم که او اظهار داشت: فیفا و AFC تمام فدراسیون های زیر مجموعه خود را غیردولتی می دانند واکنون هم روی اتفاق های اخیر فوتبال ایران به شدت حساس شده اند. بیانیه ای هم که روز گذشته در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا منتشر شد در راستای همین حساسیت است. من نمی دانم در شرایط فعلی وضعیت برای استعفای مهدی تاج چه حالتی دارد و عادی است که او به عنوان رئیس فدراسیون ناگهان از سمت خود استعفا دهد؟ به هر حال من فکر می کنم اگرمسئولان وزارت ورزش تکلیف فدراسیون فوتبال را هرچه سریع تر مشخص کرده و به نامه ای که 2 هفته پیش برای آنها ارسال کردیم تا وضعیت دولتی یا غیردولتی بودن فدراسیون را معلوم کنند جواب بدهند، تکلیف این ابهام ها هم مشخص می شود.


بیشتر بخوانید:

شمارش‌معکوس برای بازنشسته‌های باقی‌مانده

توفان تغییرات در فدراسیون های ورزشی/ آیا بازنشسته ها می روند؟


انتهای پیام/

اظهارات اسلامیان درباره شرایط فدراسیون فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار