اسکندری خبر داد

آموزش ۸۰ مربی تیم آنست برای ارائه خدمات به هموطنان در محیط‌های بسته

رئیس مرکز آموزش و نگهداری سگ‌های زنده یاب سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: ۸۰ مربی تیم آنست به همراه سگ‌های جستجو و نجات برای ارائه خدمات امدادی به هموطنان در محیط‌های بسته، چون مترو آموزش می‌بینند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسماعیل اسکندری رئیس مرکز آموزش و نگهداری سگ‌های زنده یاب سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به برگزاری تمرین مشترک تیم آنست هلال‌احمر ایران با صلیب‌سرخ آلمان، اظهار کرد: با توجه به وضع زیرساخت‌های مترویی در کشور و احتمال رخداد حوادث، این تمرین مشترک در یکی از معادن مخروبه اصفهان که شباهت بسیاری به فضا‌های مترویی دارد با هدف آماده کردن تیم آنست هلال‌احمر برای ارائه خدمات در این محیط‌ها برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ مربی تیم آنست به همراه سگ‌های جستجو و نجات خود (از هر استان ۲ قلاده و تهران ۸ قلاده سگ) در این دوره شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: بر این اساس ۳ مصدوم در بخش‌های مختلف معدن پنهان کرده‌ایم تا مربیان آلمانی ابتدا نحوه عملیات جست‌وجو و نجات را در این فضا به تیم‌های آنست آموزش دهند و پس از آن، تمرین تیم‌های ایران انجام می‌شود.

اسکندری با بیان اینکه هلال‌احمر ایران ۱۲ سال است با صلیب‌سرخ آلمان تفاهم‌نامه توانمندسازی تیم‌های آنست دارد، گفت: آموزش تیم‌های آنست همواره انجام شده است، اما امسال برای نخستین بار مربیان آلمان با ۴ قلاده سگ در عملیات مشترک به تیم آنست ایران آموزش می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده است تا در آینده آموزش‌های جستجو و نجات در بهمن و سگ‌های جسدیاب را اجرایی کنیم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون هلال‌احمر ایران به قطبی در منطقه تبدیل شده و می‌تواند با توجه به ۱۱ مربی خود، آموزش‌دهنده تیم‌های آنست در منطقه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار