سردار مومنی خبر داد

رتبه نخست ایران برای کشف تریاک در دنیا/ افزایش 50 برابری تولید موادمخدر در افغانستان از زمان حضور آمریکایی‌ها

همتی / رتبه اول ایران در دنیا در کشفیات مواد مخدردبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ایران در زمینه کشف ماده‌مخدر تریاک رتبه نخست و مرفین و هروئین رتبه دوم دنیا را دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار اسکندر مؤمنی دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر در نشست دو جانبه با گروه پارلمانی کشور بلغارستان که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: توسعه مناسبات بین المللی دو جانبه و چند جانبه از جمله اولویت‌های اصلی ستاد مبارزه با موادمخدر است.

وی افزود: ایران در زمینه مبارزه گسترده با موادمخدر نسبت به کشورهای اروپایی بسیار فعال‌تر عمل کرده است.

سردار مؤمنی گفت: برای ایران فرقی نمی‌کند که موادمخدر در داخل کشور و یا به صورت ترانزیت جابجا و عرضه شود، لذا ستاد مبارزه با موادمخدر با اینگونه جرایم به طور یکسان عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه جوانان ایران و سایر کشورها برای ما هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند، افزود: ما امنیت را یکپارچه می‌بینیم، اما سایر کشورهایی که ما برای جوانان آن‌ها تلاش و مجاهدت می‌کنیم به وظایف خود به خوبی عمل نمی‌کنند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: امروز ملاقاتی با هیأت بلغاری داشتیم، چراکه بلغارستان در مسیر ترانزیت موادمخدر بالکان و اروپا قرار دارد.

وی افزود: تبادل تجربیات، آموزش و ظرفیت‌های ایران در حوزه درمان و بازپروری از جمله موضوعات مطرح شده در دیدار ما با پارلمان بلغارستان بود.

سردار مؤمنی با اشاره به حوزه آموزش گفت: ما در زمینه آموزش دستاوردهای خوبی داشتیم که در این جلسه مقرر شد تا سطح همکاری‌ها در  این حوزه ارتقاء یابد.

وی در رابطه با حوزه بین‌الملل نیز افزود: مقرر شد تا یک تفاهم نامه سه جانبه میان ایران، ترکیه و بلغارستان در زمینه مبارزه با موادمخدر به امضا برسد، چراکه این کشورها در یک مسیر قرار دارند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در عرصه همکاری‌های بین المللی نیز مقرر شد تا کارگروهی تشکیل و پیش نویسی برای توافقات سه جانبه آماده شود تا در امر مبارزه با موادمخدر بیشتر فعالیت داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به تبادل اطلاعات در حوزه بین‌الملل افزود: بسیاری از پیش سازه‌های موادمخدر از کشورهای اروپایی وارد کشور می‌شوند که در این زمینه همکاری‌های لازم را در حوزه بین‌الملل نیز خواهیم داشت.

سردار مؤمنی تصریح کرد: در زمینه حل مشکلات و ساماندهی زندانیان دو کشور، هر دو طرف اعلام آمادگی کردند.

وی در رابطه با انتقال تجربیات بین کشورها نیز تصریح کرد: تبادل افسران رابط در این زمینه از جمله موضوعاتی است که می‌تواند سطح همکاری‌ها را در حوزه اطلاعاتی و آموزشی ارتقا دهد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تمام دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی با جدیت از نقطه صفر مرزی تا عمق شهرها مبارزه بی‌امانی را در زمینه مبارزه با موادمخدر از خود نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: از زمانی که آمریکایی‌ها وارد کشور افغانستان شدند، میزان تولید موادمخدر افغانستان از 200 تن به 10 هزار تن یعنی بیش از 50 برابر افزایش یافت و ما هم به همین میزان تلاش خود را برای مبارزه با قاچاق موادمخدر افزایش دادیم.

سردار مؤمنی گفت: مبارزه ما در زمینه موادمخدر تنها محدود به کشورمان نیست، چراکه ایران در خط مقدم مبارزه بین المللی با موادمخدر قرار دارد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان تصریح کرد: ایران در کشفیات موادمخدر تریاک رتبه اول و در کشفیات مرفین و هروئین رتبه دوم را در جهان دارد که بیشتر این کشفیات در مسیر ترانزیت بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار