درگفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عارضه‌ای که بین کودکان و نوجوانان پسرشایع‌تر است

فوق تخصص قرنیه وسگمان قدامی چشم گفت: عفونت ملتحمه ویروسی است که بیشتر بین کودکان و نوجوانان پسر اتفاق می‌افتد.

عازضه‌ای که بین کودکان و نوجوانان پسرشایع‌تر استفرزاد محمدی فوق تخصص قرنیه و سگمان قدامی چشم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره التهاب ملتحمه چشم اظهار کرد: التهاب ملتحمه اصطلاحی است که برای توصیف ورم ملتحمه چشم از آن استفاده می‌شود، غشایی شفاف و نازک است که بخش قدامی سفید چشم ها و همچنین سطح داخل پلک ها را می پوشاند.

وی گفت: التهاب ملتحمه به 4 گروه تقسیم می‌شود؛ ویروسی، باکتریال، آلرژیک و تراخم که عفونت ملتحمه ویروسی شایع ترین نوع آن  است و بیشتر بین کودکان و نوجوانان پسر اتفاق می افتد. البته ممکن است خردسالان نیز به التهاب ملتحمه باکتری مبتلا شوند یعنی التهاب ملتحمه از چیزی که به چشم پاشیده یا التهاب آلرژیک باشد.

فوق تخصص قرنیه و سگمان قدامی چشم درباره علائم التهاب ملتحمه بیان کرد: اگر چشمی دچار سرخی، تورم، خارش، آبریزش چشم شده و یا لایه‌ چسبیده‌ای تشکیل دهد مبتلا به التهاب ملتحمه شده است،‌در این بین چشم‌هایی که لایه چسبنده داشته باشند بیشتر در نوزادان رخ می‌دهد.

محمدی ادامه داد: نوع آلرژیک بیماری بیشتر افرادی که به فصل‌ها ،گرده گیاهان یا مواد آرایشی حساسیت دارند بروز کرده و در التهاب نوع ویروسی معمولا با سرماخوردگی خود را نشان می‌دهد.

وی درمورد تشخیص و پیشگیری از التهاب ملتحمه گفت: بیماری معمولا با معاینه ساده تشخیص داده می‌شود و از آنجا که انواع ویروسی و باکتریایی التهاب ملتحمه چشم مسری هستند، باید مرتب دست‌ها را شست و از دست زدن و مالیدن چشم خودداری کرد و بهتر است افراد از حوله و لوازم شخصی دیگران استفاده نکنید.

فوق تخصص قرنیه وسگمان قدامی چشم درباره درمان التهاب ملتحمه بیان کرد: به دلیل خفیف بودن این عارضه با استفاده از کمپرس سرد و اشک مصنوعی درمان حاصل می شود.

انتهای پیام/

علائم التهاب ملتحمه چشم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار