تفاهم‌نامه كميسيون مشترك حمل و نقل بين‌المللی جاده‌ای فی مابين وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ايران و وزارت نقل جمهوری عراق در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای امضا شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رضا نفيسی مديركل دفتر ترانزيت و حمل و نقل بين‌المللی  اظهار داشت: اين نشست با هدف توسعه روابط حمل و نقلی جاده‌ای و تسهيل گردشگری فی مابين دو كشور برگزار شد و پس از مذاكره و گفت‌ وگوهای كارشناسی، با امضای مقامات حمل و نقلی دو كشور طرفين به توافقاتی دست يافتند.

نفيسی با بيان اين كه طرفين اطلاعات تردد ناوگان يكديگر به قلمرو دو كشور را مبادله و از روند رو به رشد آن ابراز خرسندی نمودند، افزود:به منظور تحكيم روابط‌ حمل و نقل بين‌المللی جاده‌ای، طرفين بر اجرای مفاد مندرج در يادداشت تفاهم‌ امضاء شده بين وزرای ذیربط دو كشور در تاريخ 27 بهمن سال 93 تأكيد كردند.

وی افزود: طرفين توافق كردند تمام مبالغ و هزينه‌های دريافتی در پايانه‌های مرزی را به يكديگر اعلام و هرگونه تغيير در آن به اطلاع طرف مقابل رسانده شود.

نفيسی به ساير مفاد تفاهم‌نامه اشاره كرد و افزود:تسهيل صدور رواديد چند بار ورود برای رانندگان دو طرف، حل مشكل بيمه رانندگان ناوگان حمل و نقل بين‌المللی درگير سوانح رانندگی، اصلاح و بهسازی پايانه‌های مرزی، توسعه و احداث راه‌های دسترسی مناسب به پايانه‌های مرزی، فعال‌سازی حمل و نقل كالا و مسافر در تمام پايانه‌های مرزی دو كشور و تسهيل و برقراری نظم در جابه‌جايی كالا و مسافر در قلمرو دو كشور از جمله بندهای اصلی اين تفاهم‌نامه بوده و از طريق مراجع ذیربط دو كشور قابل پيگيری است.

مديركل دفتر ترانزيت و حمل و نقل بين‌المللی اظهار داشت: در اين تفاهم‌نامه مقرر شد روند تأييد قرارداد شركت‌های حمل و نقل بين‌‌المللی مسافری ايرانی برای حمل و نقلی مسافران بين دو كشور، از سوی يكی از شركت‌های زيرمجموعه وزارت نقل عراق انجام شود.

نفيسی خاطرنشان كرد:طرفين بر رعايت مقررات لازم‌الاجرای ابعاد و اوزان وسايل‌نقليه متردد در قلمرو دو كشور توافق كردند و برای انجام برنامه‌ريزی لازم در امور حمل و نقل بين‌المللی كالا و مسافر مقرر شد طرفين هرگونه تغيير در ساعات كاری پايانه‌های مرزی دو كشور را از قبل به طور رسمی به طرف مقابل اعلام نمايند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار