در گفت‎وگوی ویژه خبری مطرح شد؛

رژیم صهیونیستی به هیج عهدنامه‌ای پایبند نیست/ بدون شک موشک‌های مقاومت تا ۷۰ کیلومتری تلاویو می‌رسد

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب با موضوع پیروزی مقاومت در غزه برگزار شد.

رژیم صهیونیستی به هیج عهدنامه‌ای پایبند نیستبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب ۲۶ آبان ماه که به موضوع پیروزی مقاومت در غزه اختصاص داشت؛ اظهار کرد: ما به امت اسلامی این پیروزی را تبریک می‌گوییم چرا که نباید دشمنان را در این برهه خاص نادیده بگیریم و همواره باید آماده مقابله با دشمنی باشیم که به هیچ عهدنامه‌ای پایبند نیست.

وی افزود: نتانیاهو در پاریس اعلام کرد که هیچ راه حلی برای غزه وجود ندارد و ما باید با این منطقه همان گونه که با داعش رفتار کردیم رفتار کنیم لذا این طرز فکر جنایت کارانه نمی‌تواند امنیتی را به وجود آورد و مقاومت برای غافلگیری‌های آن‌ها آماده بود.

خالد قدومی تصریح کرد: کابینه رژیم صهیونیستی به مدت ۷ ساعت با حضور ساواک، نخست وزیر و وزیر جنگ جلسه داشت و در نهایت تصمیم گرفتند که آتش را ادامه ندهند چرا که مقابله‌ای شدید خواهند دید و خسارت‌های سنگینی متحمل خواهند شد در نهایت پیروزی مقاومت منجر به استعفای لیبرمن شد.

در ادامه سید هادی افقهی کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: در طول رویارویی‌ها و جنگ‌هایی که میان رژیم صهیونیستی و مبارزان فلسطینی و حماس وجود داشت، صهیونیست‌ها همواره در محاسبات خود دچار خطا شده اند به عنوان مثال در جنگ ۲۲ روزه تصور می‌کردند که کار غزه تمام شده است، اما در این خطا در تله مجاهدان و مبارزان حماس و جهاد گیر افتادند به نحوی که خودشان تقاضای آتش بس دادند.

وی افزود: از آن تاریخ  به بعد ورق به نفع نیرو‌های مقاوت برگشت چرا که صهیونیست‌ها فکر می‌کردند که با یک آتش می‌توانند مردم غزه را وادار به تسلیم کنند، اما این گونه نشد.

سید افقهی گفت: امروز رژیم صهیونیستی بسیار شکننده شده است و پیوند ارگانیکی میان داخل و خارج غزه ایجاد شده و زمانی که ترامپ اعلام کرد که سفارت خود را به قدس شریف انتقال خواهد داد مقاومت منظومه‌ای را تشکیل داد که آثار آن اکنون مشخص شده است.

این کارشناس غرب آسیا بیان کرد: وقتی ترامپ بر خلاف قطعنامه شورای امنیت و سازمان ملل سفارت خود را به بیت المقدس انتقال داد در واقع مقاومت وارد یک راهبرد جدید شد.

قدومی گفت: محور مقاومت از یک سیستم جامع استفاده می‌کند و تنها بر اساس کمیت عمل نمی‌کنند.

وی افزود: راهبرد مقاومت صلح‌آمیز و بر اساس منشور سازمان ملل متحد بود که همین امر باعث موفقیت آن شد.

نماینده جنبش حماس در تهران تصریح کرد: شلیک موشک‌های مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی حامل پیام‌های مهمی بود تا صهیونیست‌ها بدانند که اگر مقاومت اراده کند می‌تواند بسیار دورتر را هم‌نشانه بگیرد.

وی گفت: ما به واسطه‌ها و توافق‌های بین المللی پایبند بودیم و گرنه می‌توانستیم کودک کش‌های غزه را بکشیم، رژیم صهیونیستی از همه خط‌های قرمز عبور کرده است.

قدومی افزود:وقتی این رژیم غیر نظامیان و سازمان‌های ورزشی و فرهنگی را نشانه میرود در واقع پیمان‌های بین المللی را نقض می‌کند، اما وزرای برخی کشور‌های عربی به جای محکوم کردن از صهیونیست‌ها حمایت می‌کند و ما تنها می‌خواهیم مانند دیگر ملت‌ها در صلح و امنیت زندگی کنیم.

سید افقهی گفت: اتفاقات نظامی مهمی رخ داد و بازتاب و پس لرزه‌های آن در عرصه سیاسی را می2توان در رژیم صهیونیستی مشاهده کرد و لیبرمن یک فرد مغرور و فاقد تجربه نظامی است چرا که در اسرائیل بیشتر پست‌های نظامی را شخصیت‌های غیر نظامی اداره می‌کنند.

وی بیان کرد: از این رو نتانیاهو مجبور بود که با ائتلاف با احزاب کوچک بیعت کند تا بتواند بر صندلی نخست وزیری بنشیند، اما این ائتلاف آن قدر شکننده بود که با یک استعفا کابینه رژیم صهیونیستی فرو پاشید.

این کارشناس مسائل غرب اسیا تصریح کرد: نتانیاهو دو راه بیشتر پیش روی خود ندارد یا باید به دنبال گروه‌های دیگر برود و به نحوی مانع از سقوط کابینه شود در غیر اینصورت باید به سمت یک انتخابات زود هنگام حرکت کند.

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران با اشاره به اینکه مقاومت به دشمن اجازه نداد قواعد درگیری میدانی را تغییر دهد، خاطرنشان کرد: مقاومت با تمام قدرت به مقابله با رژیم صهیونیستی می‌پردازد، نیرو‌های ظالم و جنایتکار رژیم صهیونیستی به ارزش‌های اخلاقی پایبند نیستند.

وی با بیان اینکه منبع اصلی تکنولوژی مقاومت ایمان صاحب آن به حق است، اظهار کرد: تظاهراتی که در اروپا بر علیه رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود به معنای موفقیت مقاومت است لذا، در نبرد حق و باطل، حق پیروز خواهد بود، ما در فلسطین همچنان به نبرد خود ادامه می‌دهیم تا رژیم صهیونیستی را از بین ببریم.

نماینده جنبش حماس در تهران با اشاره به اینکه پیروزی اخیر مقاومت در غزه نشان دهنده ناکامی بزرگ معامله غرب است، ادامه داد: فلسطینی‌ها با وجود امکانات کم چهارمین ارتش بزرگ جهان را شکست دادند، مقاومت هزینه اقتصادی و امنیتی اشغالگران را بالا برد.

قدومی با اشاره به اینکه نتانیاهو یا می‌خواهد وزارت جنگ را زیر نظر خود قرار دهد و یا اینکه دعوت به برگزاری انتخابات پیش از موعد کند، گفت: رژیم صهیونیستی از سلاح ممنوعه خود در سال ۲۰۱۴ استفاده کرد و از سوی دیگر امروزه شاهد موشک‌های مقاومت هستیم که توانسته به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در قدس هیچ اسرائیلی وجود ندارد لذا آن‌ها از قدس بیرون رانده شده اند،گفت: آن‌ها را از طریق جنگ چریکی و نامنظم توسط نیرو‌های انقلابی بیرون انداختیم، در نهایت آزادسازی فلسطین صورت خواهد گرفت و این وعده الهی است.

سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل غرب آسیا در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به اینکه بدون شک موشک‌های مقاومت تا ۷۰ کیلومتری تلاویو می‌رسد، گفت: حماس اخلاق نظامی را رعایت می‌کند، ولی رژیم صهیونیستی بی اخلاقی و بد اخلاقی می‌کنند، در طول نبرد‌های مقاومت با رژیم صهیونیستی هم نقاط ضعف و هم نقاط قوت نشان داده شد به طوری که آن‌ها با تاکتیک‌ها و شیوه نبرد دشمن آشنا شدند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه نیرو‌های مقاومت شبانه روز در حال تلاش و ابتکار و خلاقیت هستند به طوری که وضعیت زمین و هوا را به خوبی می‌شناسند، افزود: حکام باید در محاسبات خود تجدید نظر کنند و بیش از این به مسئله فلسطین خیانت نکنند تا دچار تبعات نشوند.

افقهی با اشاره به اینکه عادی سازی روابط نتانیاهو با کشور‌هایی مانند قطر و عمان تاثیر چندانی بر مقاومت ندارد، عنوان کرد: حکام باید به مردم خود اعتماد کنند تا مقاومت به دستاورد‌های بیشتری برسد، هر وقت گروه‌های جهادی حرکت جدی انجام داد شاهد عقب نشینی دشمن بودیم، متاسفانه رژیم جعلی صهیونیستی عملیات فجیع انجام می‌دهد و کودکان بی گناه فلسطینی را می‌کشد، اما متاسفانه حکومت خودگردان عکس العمل جدی را نشان نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه جهان اسلام و عرب باید در حمایت از فلسطین یک صدا باشند، گفت: علارغم تنوع گروه‌های جهادی دشمن موفق شد بین گروه‌های فلسطینی تفرقه بیندازد، اما مقاومت توانسته است در طول زمان به مبارزه عقلانی دست پیدا کند لذا شاهد بلوغ سیاسی، نظامی و امنیتی هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار