سناتور آمریکایی: محمد بن سلمان از قتل خاشقجی خبر داشته است

رند پال گفت: تردید دارم در رژیم استبدادی مانند عربستان سعودی اتفاقی که می افتد بدون اطلاع ولیعهد این کشور باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، رند پال -- سناتور جمهوریخواه کنتاکی -- درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی گفت: من تردید دارم در رژیم استبدادی مانند عربستان سعودی اتفاقی که می افتد بدون حمایت محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور باشد. بنابراین، ولیعهد از این مسئله خبر داشته و شاید دستور آن را صادر کرده است.

وی افزود: اما نگرانی من فقط درباره قتل یک مخالف نیست بلکه نگرانی من از بمباران گسترده عربستان سعودی در یمن و مشارکت ما با حمایت عربستان سعودی در یمن است. همه حرف هایی که گفتم برای این است که بگویم ما باید از فروش تسلیحات به عربستان سعودی دست برداریم. من فکر می کنم عربستان سعودی به تسلیحات فکر می کند. من همچنین فکر می کنم نیروی هوایی عربستان سعودی بدون قطعات جایگزین و مکانیک و آموزش خلبانان آنها در آمریکا، پرواز نخواهد کرد. اگر ما این را متوقف کنیم، جنگ در یمن را متوقف کردیم.

این سناتور جمهوری خواه تصریح کرد: مشکل این است که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا سه هفته پیش گفت ائتلاف سعودی باید بمباران مراکز غیرنظامی را متوقف کند اما در دو هفته گذشته، عربستان سعودی دویست بار الحدیده را بمباران کرد. این در حالی است که حدیده شهری است که بیشتر مردم کم درآمد آن نیاز به کمک های بشردوستانه دارند.

پال تاکید کرد: همچنان غذا نمی تواند وارد این شهر شود زیرا عربستان سعودی مشغول بمباران مناطق غیرنظامی است. این در حالی است که ما از آنها خواستیم این کار را انجام ندهند. من فکر می کنم ما نیاز است پیام قویتری به آنها بفرستیم و آن، نفروختن تسلیحات به عربستان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار