نماینده آمریکایی: مذاکرات هسته‌ای بین واشنگتن و ریاض باید متوقف شود

نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای خواستار توقف مذاکرات هسته‌ای بین واشنگتن و ریاض شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برد شرمن، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با وبسایت وُکس ضمن توضیح در مورد طرحی تحت عنوان «منع انرژی هسته ای برای عربستان سعودی» خواستار توقف هرچه سریعتر  مذاکرات بین واشنگتن و ریاض در خصوص معاملات مهم هسته ای به منظور تنبیه عربستان پس ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد آل سعود شد.

در حالی که شمار اعضای دو حزب اصلی آمریکا برای مجازات ریاض به دلیل دخالت در قتل خاشقجی در حال افزایش است، برخی از نمایندگان آمریکایی طرح «منع انرژی هسته ای برای عربستان سعودی» را برای تصویب پیشنهاد کرده اند با این محتوا که تا علت قتل و جسد خاشقجی کشف نشود، واشنگتن باید همه مذاکرات هسته ای خود با ریاض را متوقف کند.

برد شرمن، در خصوص این طرح گفت: پیش از ماجرای استانبول نیز باید در مورد هسته ای شدن عربستان تجدید نظر می شد. در حال حاضر، فکر می کنم این شانس برای ما فراهم شده است.

این نماینده دموکرات معتقد است تجهیز عربستان به رآکتورهای اتمی و هسته ای کردن آن ممکن است برخی متحدان منطقه ای واشنگتن از جمله رژیم صهیونیستی را تهدید کند.

پیش از این اعلام شد نمایندگان کنگره آمریکا درصدد هستند لایحه ای را به کاخ سفید ارسال کنند که نشان دهد چگونه فروش راکتورهای هسته ای به عربستان بر منافع امنیتی متحدان منطقه ای واشنگتن از جمله رژیم صهیونیستی تاثیر خواهد گذاشت.

پس از افشای دخالت عربستان در ماجرای قتل خاشقجی بسیاری از سیاستمداران، قانون گذاران و مردم آمریکا از دولت این کشور می خواهند، روابط دیپلماتیک ریاض و واشنگتن پایان یابد این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور  آمریکا تاکید کرد نمی خواهد کشورش از منابع مالی که از عربستان می رسد محروم شود.

پیشتر، آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد عربستان خود را برای ساخت اولین راکتور هسته ای آماده می کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار