چرا صادرات فرش کاهش یافت؟

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران از کاهش بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری ارزش صادرات فرش خبر داد و دلیل آن را ناشی از عوامل داخلی و خارجی دانست.

چرا صادرات فرش کاهش یافت؟به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، معاون سازمان توسعه تجارت ایران اخیرا از کاهش ۱۴ درصدی صادرات فرش و صنایع دستی خبر داد که در این رابطه رضی حاجی آقامیری  رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران ، ضمن تایید این خبر اظهار کرد: ارزش سالانه صادرات فرش ایران حدود ۴۰۰ میلیون دلار بود که ۱۲۰ میلیون دلار آن به آمریکا صادر می‌شد.

وی از اروپا، کشور‌های عربی و خاور دور به عنوان دیگر مقاصد صادرات فرش ایران یاد کرد و گفت: در سال‌های گذشته ارزش صادرات فرش ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار بوده که رقم کمی است.


بیشتربخوانید : چگونه از وسایل چرمی خود نگه‌داری کنیم؟


حاجی آقامیری با بیان این‌که وضعیت صادرات فرش پیش از توقف صادرات به آمریکا نیز خوب نبود، اظهار کرد: کاهش صادرات فرش ایران ناشی از عوامل داخلی و خارجی است، چرا که از طرفی تقاضای فرش دستبافت بویژه از سوی اروپا کم شده و در مواردی نیز رقبا در بازار جای ایران را گرفته‌اند. از طرف دیگر سیاست‌های دولت‌های مختلف در بخش صادرات و به ویژه صادرات محصولات غیرنفتی مناسب نبوده است.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران همچنین مشکلات مربوط به نقل و انتقالات مالی ناشی از تحریم‌ها و اجرای پیمان‌سپاری ارزی را از عوامل کاهش صادرات محصولات ایرانی برشمرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار