مراسم آبروی کوچه‌ها، افتخار محله درجوار آستان امامزادگان ۷۲ تن ساروق

مراسم آبروی کوچه‌ها، افتخار محله درجوار آستان امامزادگان ۷۲ تن ساروق برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مراسم آبروی کوچه‌ها، افتخار محله با محوریت شهید سید رضا محمدی درکنار آستان مقدس امامزادگان ۷۲ تن شهر ساروق با حضور آحاد مردم، خانواده شهدا ایثارگران و کلیه مسئولین شهر ساروق برگزار گردید.

حجت الاسلام احمدی امام جمعه ساروق در این مراسم با تکریم و احترام به خانواد‌های شهدا و ایثار گران گفت: از مواردی که در اسلام بسیار بر آن تأکید شده و از اهمیت زیادی برخوردار است و همچنین از شاخص ­های اصلی سبک زندگی اسلامی می‌باشد، احترام به بزرگان و تکریم ایثارگران و مادران و همسران آنان است.

حجت الاسلام احمدی افزود: در دین مبین اسلام به‌ویژه از سوی بزرگان همواره به تکریم و احترام به بزرگ­تر‌ها به‌خصوص دربارة اشخاص و افرادی که حقی بر گردن جامعه دارند تأکید شده که در این زمینه ایثارگران و خانواده ­های آنان به‌ویژه مادران و همسران ایشان که نقشی بی‌بدیل در آسایش، آرامش و امنیت کشور و جامعه دارند دارای جایگاه ممتازی هستند.

ایثارگران و شهیدان آموزگاری به‌نام «مادر» داشته‌اند

وی اضافه کرد: اگر ایثارگران و شهیدان با تأسی از سیره و رفتار سیدالشهداء امام حسین (ع) درس فداکاری، وفاداری، از خودگذشتگی، شجاعت و شهامت آموختند و در عمل آن را به اثبات رساندند و در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام جانفشانی نمودند و حماسه‌ای جاوید آفریدند، بی‌شک آنان آموزگاری به‌نام «مادر» داشته‌اند.

امام جمعه ساروق اضافه کرد: ایثارگران و شهیدان همراهی داشتند به نام «همسر» که در دامان پرمهر و همنشینی با محبت آنان و در کلاس درسشان، به این مقام و مرتبه رسیدندولذا در قاموس اسلام مادران و همسران شهداء نیز جایگاهی همسان شهداء دارند.

در ادامه این مراسم برادر شهیدسید رضا محمدی به بیان جایگاه شهادت و خاطرات و زندگی نامه شهید پرداخت و ۲ همسنگر شهید مسعود خوشنظر و علی اکبر ساروقی از جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدس به بیان خاطرات و خصوصیات این شهید بزرگوار پرداختندواز خانواده شهید بزرگوار تجلیل شد.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.