حال که قیمت دلار پایین آمده چرا قیمت کالای خود را پایین نمی‌آورید؟

امام جمعه اصفهان گفت: عده ای با همدستی آمریکا و آل سعود و با بهانه تحریم ها قیمت ها را بالا بردند حال که قیمت دلار کاهش یافته قیمت اجناس را تغییر نمی دهند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌ اول نماز جمعه شهر اصفهان اظهار کرد: امام عسگری(ع) فرمودند: هرگاه یکی از شیعیان صادق باشد و خیانت در امانت نکند و با خلق خوش‌رفتار کند من از چنین شیعه و مؤمنی مسرور می‌شوم، همه با اخلاق خوب، کار نیک و ترک محرمات مایه خوشحالی و سرور اهل‌بیت باشیم.

وی با بیان این که خداوند در دنیا نیز انسان‌ها را عذاب می‌کند اما این عذاب‌ها، عذاب‌های نرم است، بیان کرد: خداوند می‌فرماید در این دنیا بر قلب و گوش و دهان برخی مهر می‌زند، کسی که نتواند در دنیا حقایق را بفهمد و بصیرت نداشته باشد بر قلب و دهانش مهر زده‌شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان این که جایگاه چنین افرادی جهنم است، عنوان کرد: کسی که حقایق را نفهمد و درک و فهمی نداشته باشد جایگاه جهنم در انتظار اوست، حسادت، نفاق، کفر، رفیق و خانواده بد، تکبر و ترک جهاد از عواملی است که موجب از بین رفتن قدرت تفکر و فهم می‌شود.

وی با بیان این که خودبزرگ‌بینی و خودپسندی موجب از بین رفتن قدرت تفکر و عقل می‌شود، تصریح کرد: چنین شخصی فقط کارهای خود را بزرگ می‌بیند و اگر دیگری همان کار را انجام دهد آن را سبک و کوچک می‌شمارد، اگر کسی خود را درنهایت عبادت ببیند دیگر سراغ عبادت نمی‌رود، پس نباید از عبادات خود راضی و سیر شویم، این خودپسندی اقسام مختلفی دارد.

امام‌جمعه شهر اصفهان با بیان این که شخصی که دچار خودپسندی است به جایی می‌رسد که حتی از خود طلبکار هم می‌شود، مطرح کرد: در زمان پیامبر(ص) برخی منت می‌گذاشتند که مسلمان شدیم پس چرا وضع به این نحو است، مانند امروز که برخی می‌گویند چرا انقلاب کردیم، کسی که تقوا ندارد عقلش هم کار نمی‌کند خداوند به این افراد می‌فرماید در اسلام آوردن شما هیچ منتی نیست بلکه این خداوند است که باید منت بگذارد که آن‌ها را به جرگه اسلام راه داده است.

طباطبایی‌نژاد با بیان این که کسانی که بر مسلمان شدن خود منت می‌گذارند عموماً مسلمان هم نشده‌اند، تأکید کرد: اگر کسی قرار باشد منت بگذارد علمای اسلام و حضرت امام خمینی(ره) و دیگران باید منت بگذارند که آن‌ها نیز منت نمی‌گذارند چراکه کار برای خدا منت ندارد، امام صادق می‌فرمایند شیطان به لشکریانش گفت اگر بتوانم در فرزندان آدم ۳ خصلت به وجود آورم دیگر دغدغه‌ای ندارم که این ۳ کار این است که عملش را بزرگ ببیند، گناهانش را فراموش کند و دچار غرور شود.

وی با بیان این که این ۳ خصلت باعث تباهی اعمال می‌شود، در پایان خطبه اول یادآوری کرد: خداوند به خانواده شهدا لطف کرده است که فرزندانشان شهید شدند مبادا خانواده شهدا دچار غرور شوند چرا که این لطف خدا بوده است که فرزندشان شهید شده وگرنه می‌توانست آن جوان به دام گناه و اعتیاد بیفتد.

نماینده ولی‌فقیه در ابتدای خطبه دوم اظهار داشت: این نرده‌ها باعث نشود که مردم صفوف اول نماز را پر نکنند، البته برخی گفتند چرا مانند برخی شهرهای دیگر نرده میان مسوولان و مردم برداشته نشده است که این کاربر عهده ما نیست و تیم حفاظت مسوول این موضوع است اما مردم صفوف اول نماز جمعه را پر کنند.

وی با بیان این که امام حسن عسگری (ع) در سامرا متولد و در همان سامرا نیز به شهادت رسید، بیان کرد: این امام معصوم از همان بچگی در محاصره بودند و حتی حج هم نتوانستند بروند، با این که ایشان در محاصره بودند اما صدها راوی مخفیانه به خانه ایشان می‌رفتند و وجوهات را تحویل می‌دادند و دستورات و پاسخ‌های دینی را به شیعیان منتقل می‌کردند.

امام‌جمعه شهر اصفهان با بیان این که در تشییع پیکر امام حسن عسگری همه شهر سامرا تعطیل بود چرا که همگی بر علم و عظمت این امام معصوم آگاهی داشتند، عنوان کرد: یکی از کارهای بزرگ امام عسگری (ع) شناساندن حضرت مهدی (عج) به شیعیان و یارانشان بود باوجود همه محدودیت‌هایی که بود، ایشان خصوصیات حضرت حجت را به شیعیان معرفی می‌کردند.

وی با بیان این که آغاز امامت حضرت حجت (عج) را باید تبریک بگوییم، تصریح کرد: امروز سالروز حماسه و ایثار مردم اصفهان است، مردم اصفهان در یک روز 370 شهید را تشییع کردند و در همان روز کاروان عظیمی از جوانان به جبهه‌ها عزیمت کردند، این افتخاری برای همه است، یک‌دهم شهدای کشور از اهل اصفهان هستند.
طباطبایی‌نژاد ادامه داد: دهم ربیع اول سالروز وفات حضرت عبدالمطلب، جد پیامبر اسلام (ص) و امیرالمؤمنین (ع) است، در همین روز سالروز ازدواج حضرت محمد (ص) و حضرت خدیجه (س) نیز هست، ازدواج به این پربرکتی در تاریخ سابقه ندارد چرا که حاصل آن، اهل‌بیت هستند که تا قیام قیامت اداره زمین را بر عهده‌دارند.

وی افزود: تحریم‌های اقتصادی محدود به زمان حال نیست و دشمنان دین و خدا همیشه مردان خدایی را در محاصره اقتصادی قرار می‌دهند، شرایط شعب ابی‌طالب یکی از این تحریم‌هاست، این ایام سالروز شهادت مهدی زین‌الدین است، این شهید شخصیتی عجیبی دارد و خدا می‌داند خانواده خوب چقدر تأثیر در تربیت فرزندان صالح دارد.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به اختلاف بین 12ربیع‌الاول و 17 ربیع‌الاول در ولادت پیامبر گرامی اسلامی، خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب این ایام به نام هفته وحدت نام‌گذاری شد، امیرالمؤمنین می‌فرمودند ما دوست نداریم شیعیان ما فحش دهند بلکه خصلت‌های بد دشمنان اهل‌بیت را بگویند، البته برخی لجبازی می‌کنند، قرار نیست با دشمنان خود یکی شویم اما نباید توهین هم کنیم، پوزه همه دشمنان خود را به خاک می‌مالیم.
وی با بیان این که کفار همیشه بدی مؤمنان را می‌خواهند، یادآوری کرد: مکر و حیله آمریکا و احمق‌های آل‌سعود ضربه به اسلام و مؤمنان است اما خداوند می‌فرماید از این دشمنی نگران نباشیم و تقوا پیشه کنیم، کسانی که تحریم‌ها را بهانه کردند و کالاها را احتکار کردند امروز ثمره کار خود را می‌بینند و قیمت سکه و سایر اقلام پایین آمده است، حال که قیمت دلار پایین آمده چرا قیمت کالای خود را پایین نمی‌آورید؟ اگر همه با هم باشیم کید و حیله دشمن کارگر نمی‌شود‌. 

 

انتهای پیام/م

 

خطبه های نماز جمعه اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.