کمیسیون انتخابات:

اعلام نتایج انتخابات پارلمانی در حوزه کابل به تاخیر می افتد/ آراء 25 ولایت ثبت شده است

معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که روند شمارش آراء در کابل آهسته است و ممکن است اعلام نتایج در این حوزه به تاخیر بیفتد اما دقت قربانی سرعت نمی شود.

 

اعلام نتایج انتخابات پارلمانی در حوزه کابل به تاخیر می افتد/ آراء 25 ولایت ثبت شده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ذبیح الله سادات، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از احتمال تاخیر در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی در حوزه کابل خبر داد.

وی بیان داشت: روند شمارش مجدد آرا در کابل به آهستگی در جریان است و ممکن بر زمان اعلان نتایج ابتدایی تاثیر داشته باشد.

معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان افزود: «این روند آنطور که باید پیش می رفت انجام نمی شود؛ کمیسیون انتخابات کوشش می کند که دقت قربانی سرعت نشود. اگر دو الی سه روز اعلام نتایج ابتدایی به تاخیر بیفتد اما ما بتوانیم به هدفی که همانا رساندن حق به حقدار است برسیم اشکالی ندارد.»

به گفته وی، از چهار روز پیش تاکنون تنها آرا ۱۳۷ محل رای دهی در کابل شمارش مجدد شده اند.

سادات همچنین تاکید کرد که تاکنون معلومات ۲۵ ولایت شامل دیتابیس شده و معلومات 700 هزار نفر از دستگاه های بایومتریک داخل سرور شده اند.

گفتنی است که ولایت کابل در مجموع ۵۵۳ مرکز رای دهی داشت و کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان قرار بود نتایج ابتدایی انتخابات کابل را در دهم ماه قوس/ آذر اعلام کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.