رئیس کنگره طب اورژانس مطرح کرد؛

ضرورت ارتقای رشته طب اورژانس/ رشته نوپای طب اورژانس نیازمند حمایت وزارت بهداشت

توکلی گفت: وزارت بهداشت باید از رشته نوپای طب اورژانس حمایت بیشتری کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نادر توکلی رئیس کنگره صبح امروز در مراسم سیزدهمین کنگره سالانه طب اورژانس ایران که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: این کنگره با همت سازمان اورژانس و معاونت درمان و انجمن علمی برگزار می‌شود و یکی از اهداف این همایش کاهش مشکلات در حوزه بالینی است و طب اورژانس نیازمند حمایت وزارت بهداشت است.

وی افزود: در حوزه اورژانس بخشی از ارائه خدمات به وسیله متخصصان طب اورژانس و پرستاران و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی انجام می‌شود.
 
توکلی اضافه کرد: این رشته جوان و نیازمند حمایت های بیشتر است و طب اورژانس مدیریت مسائل اورژانس را انجام می‌دهد و این مسئله تفاوت این رشته را با سایر حوزه ها را نشان می‌دهد.
 
وی تاکید کرد: با وجود برخی مشکلات نیازمند همکاری و تعامل بیشتر است و سعی شده مسائل در خود صنف و در قالب پنل‌ها بحث و بررسی شود.
 

توکلی تاکید کرد: اگر رشته طب اورژانس ارتقا پیدا نکند به فعالیت اورژانس و بیماران لطمه وارد می‌شود و این مسئله وزارت بهداشت را درگیر می‌کند.

وی گفت: خصوصیات این رشته به صورتی است که مشارکت‌ها را افزایش می‌دهد.

ارسال ۱۳۳ مقاله به دبیرخانه کنگره طب اورژانس

در ادامه مراسم غلامرضا معصومی دبیر علمی کنگره طب اورژانس گفت: در این همایش ۱۳۳ مقاله ارسال و ۴۹۱ محقق حضور دارند، تیم ارزیاب مقالات در رشته طب اورژانس مجرب هستند و کار بررسی در حدود سه ماه به طول انجامید.

وی افزود: ۷ مقاله بوسیله دانشجویان دکتری، ۴ مقاله بوسیله دانشجویان ارشد و ۴ مقاله دیگر بوسیله دلنشجویان کارشناسی نوشته شده است.

معصومی تاکید کرد: استان تهران بیشترین مقاله را ارسال کرده اما استان‌های خراسان و البرز از تعداد قابل توجهی مقاله ارسالی با توجه به جمعیت این استان ها برخوردار بودند.

معصومی ادامه داد: ۲۶ مقاله از بین ۹۵ مقاله ارسال شده جزو مقالات اورال است و ۶۹ مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف برگزاری این همایش به روز رسانی اطلاعات است تا دستاوردهای جدید را در حوزه طب اورژانس بیمارستانی ارتقا دهیم.

معصومی گفت: در این همایش متخصصانی از کشورهای عراق و فرانسه حضور دارند تا تجربیات خود را در اختیار سایرین قرار دهند.

در حال تکمیل/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار