قرار دادن عناوین وقف‌های جدید به واقفان/ راه اندازی مشاوره وقف در دفاتر ائمه جمعه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: به همت اداره اوقاف تالش ۵۴ عنوان وقف جدید با توجه به نیاز‌های روز جامعه در اختیار واقفان و خیران قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در آیین راه اندازی دفتر مشاوره وقف در دفتر امام جمعه تالش گفت: به همت اداره اوقاف تالش ۵۴ عنوان وقف جدید با توجه به نیاز‌های روز جامعه احصا و در این دفتر در اختیار واقفان و خیران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۵ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است افزود: سهم شهرستان تالش در وقف‌های جدید گیلان ۸ وقف بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از راه اندازی دفاتر مشاوره وقف در دفاتر ائمه جمعه خبر داد و گفت: راه اندازی مشاوره وقف از طرح‌های ابتکاری اداره کل اوقاف گیلان بوده که با توجه به اشراف ائمه جمعه به نیازمندی‌های شهرستان در جهت دهی به نیات واقفان نقش به سزایی در رفع نیازمندی‌ها در هر شهر خواهد داشت.

همچنین در پایان این مراسم، با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه و آیت الله پروایی امام جمعه شهرستان تالش و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، بنای بازسازی شده آستان سلطان سید نیکی با صرف اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان و در مساحت ۳۸۸ مربع به بهره برداری رسید.

آینه کاری بقعه غریبنده به متراژ ۲۰۰ متر مربع و صرف هزینه ۱۴۰ میلیون تومان، ایجاد امکانات رفاهی در آستان سید شرف به متراژ۱۳۰ متر مربع و صرف هزینه ۱۰۰ میلیون تومان، نوسازی حرم بانو سید شرف به متراژ ۱۰۰ متر مربع و اعتبار ۸۰ میلیون تومان از دیگر طرح‌هایی است که به مناسبت گرامیداشت دهه وقف در شهرستان تالش به بهره برداری رسیده است.

 

انتهای پیام/م.ع

قرار گرفتن ۵۴ عنوان وقف جدید با توجه به نیاز‌های روز جامعه در اختیار واقفان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.