مقیسه تشریح کرد:

اقدام‌های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک پس از حادثه زلزله کرمانشاه

در آستانه اولین سالگرد زلزله کرمانشاه، مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اقدام‌های این صندوق را برای واحدهای صنعتی آسیب دیده از این حادثه، تشریح کرد.

اقدام‌های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک پس از حادثه زلزله کرمانشاهبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،به گزارش روابط عمومی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، محمد حسین مقیسه گفت: اقدامات این صندوق در جهت احیا و راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی خسارت دیده از زلزله ، بسیار موثر بود.

وی گفت:در حادثه زلزله آبان ماه سال گذشته بیش از 50 واحد صنعتی آسیب دیدند که از این تعداد حدود 30 واحد آن در آن مقطع زمانی فعال بوده و به تولید می پرداختند.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک افزود: واحدهای صنعتی آسیب دیده از زلزله به دلیل عدم توان ارائه وثیقه مورد پذیرش نظام بانکی ، نتوانسته بودند تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت نمایند .

وی گفت: این صندوق باتوجه به وظیفه ذاتی خود و آسیبی که برای این واحدها اتفاق افتاده بود، شرایط خاصی را مصوب نمود تا با صدور ضمانت نامه ، مشکل وثایق بانکی واحدهای خسارت دیده را حل نماید.

مقیسه افزود: در این راستا ، هیئت مدیره صندوق مصوب کرد، به واحدهای صنعتی خسارت دیده ، تا سقف 3 میلیارد ریال ضمانت نامه صرفا با اخذ چک و سفته با تعهد ضامنین تعلق گیرد.

همچنین صندوق، صدور ضمانت نامه با مبالغ بیش از 3 میلیارد ریال را با پذیرش ارزش محل اجرای طرح (هرچند دچار آسیب شده باشند) با تعهد ضامنین انجام داد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: صندوق بدهی واحدهای صنعتی آسیب دیده که سابقا نسبت به اخذ ضمانت نامه از صندوق اقدام و ضمانت نامه های صادره آنها منجر به پرداخت خسارت شده بود تا یک سال استمهال کرد.

وی گفت: کارمزد صدور ضمانت نامه این واحدها نیز به صورت اقساطی دریافت گردید.

مقیسه همچنین افزود: در یک سال گذشته درخواست صدور ضمانت نامه 29 واحد صنعتی این استان به ارزش 180 میلیارد ریال پس از بررسی های کارشناسی به تصویب هیات مدیره صندوق رسید.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: از این تعداد برای 25 واحد صنعتی ضمانت نامه به ارزش بالغ بر 130میلیارد ریال صادر شد که پست بانک به عنوان بانک عامل با پشتوانه این ضمانت نامه ها تسهیلات را به این واحدهای صنعتی اعطا کرد.

انتهای پیام/

اقدام های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار