فعال گروه جهاد سازندگی:

به ظرفیت گروه‌های جهادی توجه نمی‌شود / آسیب‌های اصلی در حاشیه شهرها باید در دستور کار قرار گیرد

غلامزاده گفت: متأسفانه به ظرفیت گروه‌های جهادی و اقدامات صورت گرفته با همکاری آن‌ها در حوزه ساخت و ساز توجه چندانی نمی‌شود.

کباری / به ظرفیت گروه‌های جهادی توجه نمی‌شود / آسیب‌های اصلی در حاشیه شهرها باید در دستور کار قرار گیردبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امروز برنامه هاشور با موضوع بررسی معضلات حاشیه‌نشینی شهرها با حضور کارشناسان و فعالان حوزه جهاد سازندگی امروز در رادیو گفتگو برگزار شد .در این مراسم رضا غلامزاده فعال حوزه جهاد سازندگی با بیان اینکه توانمندسازی ساکنان محلات در حاشیه شهرها می‌تواند نقش مؤثری در بهبود رفع معضلات حاشیه‌نشینی شهرها داشته باشد گفت: توانمندسازی ساکنان این مناطق می‌تواند بر روی جامعه هدف اثرگذار باشد و ما باید این مسئله را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در خصوص توانمندسازی این بخش‌ها  شبکه مستقلی را تشکیل داده‌ایم گفت: محله‌های متفاوتی در تهران و شهرستان‌های تهران مورد بررسی قرار داده و آسیب‌های آن‌ها را شناسایی کرده‌ایم که مهمترین مسئله در این حوزه اعتیاد و نداشتن اشتغال مناسب افراد در  این بخش بوده است.

غلامزاده با بیان اینکه دو موضوع اصلی زمینه‌ساز ایجاد مشکلات این بخش ها می‌شود افزود: اختلال شهری و نبود ساختار برنامه‌ریزی و سیاست گذاری توسعه درست در این مناطق باعث افزایش ساکنان این محدوده‌ها و مناطق شده است.

این فعال حوزه جهاد سازندگی ادامه داد: محلات نظامات اجتماعی درستی هستند و مهمترین اقدامات در این بخش‌ها آن است که نظم خانواده در حاشیه شهرها را بهبود دهیم و از ایجاد اختلاف در این بخش‌ها جلوگیری کنیم زیرا که این اقدامات خود منشأ آسیب‌ها می‌شود.

وی تأکید کرد: با تقویت نظام محله‌ها و قدم برداشتن در راستای کاهش آسیب‌های این محله‌ها می توانیم معضل اصلی این بخش‌ها را بر طرف کنیم.

غلامزاده با بیان اینکه متأسفانه به ظرفیت گروه‌های جهادی در این حوزه توجه نمی‌شود افزود: تا زمانی که گروه‌های جهادی و ظرفیت‌های آن‌ها شناسایی نشود و دولت و سایر ارگان‌ها با این گروه‌ها همکاری لازم را انجام ندهند نمی‌توانیم معضل حاشیه‌نشینی را از بین ببریم.

انتهای پیام /

برچسب ها: فعالان ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار