کشف زیردریایی گمشده آرژانتینی یک سال پس از مفقود شدن آن

مقامات نیروی دریای آرژانتین از کشف زیردریایی این کشور که سال گذشته با ۴۴ خدمه ناپدید شده بود، خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، مقامات نیروی دریای آرژانتین امروز شنبه اعلام کردند زیردریایی گمشده این کشور که سال گذشته با 44 خدمه در دریای اطلس جنوبی ناپدید شده بود امروز 17 نوامبر پس از یکسال و یک روز پیدا شد.

شرکت آمریکایی اوشن اینفینیتی که در زمینه کاووش و نقشه برداری از بستر اقیانوس ها فعالیت دارد و از سوی نیروی دریایی آرژانتین برای شناسایی زیردریایی ای.آر.ای (ARA) سن خوآن به خدمت گرفته شده بود، آن را در عمق 800 متری اقیانوس اطلس شناسایی کرد.

نیروی دریایی آرژانتین در پیامی که در حساب کاربری توئیتر خود منتشر کرده بود از پیدا شدن این زیردریایی خبر داد. نیروی دریایی آرژانتین همچنین ساعت ها قبل از کشف این زیردریایی، عکسی از یک نقطه در بستر دریا  منتشر کرد که یک شی به طول 60 متر را نشان می داد.

زیردریایی ای.آر.ای سن خوآن 15 نوامبر سال گذشته در سواحل آرژانتین در مسیر جنوب به شمال بندر ماردلپلاتا  در حالی که قصد بازگشت از ماموریت را داشت، ناپدید شد.

بر اساس آخرین تماس های ثبت شده از کاپیتان این زیردریایی، ورود آب به محفظه لوله مخصوص تنفس در زیر آب علت اصلی غرق شدن زیردریایی بوده است. این زیر دریایی یکی از مدلهای قدیمی دیزلی ساخت آلمان بود که زمان ساخت آن به اواسط دهه 80 میلادی باز می گردد. این در حالی است که به گفته مقامات نیروی دریایی آرژانتین حدود 5 سال قبل این زیردریایی با موتورهای جدید و باتری های پیشرفته جایگزین شده بود. با این حال، کارشناسان بر این باورند که بدنه کشته در برابر فشار آب عمق 500 تا 600 متر  مقاوم نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار